Ga naar inhoud

geluidskaart


Aanbevolen berichten

Nu heb ik met zo'n Peppi en Kokki geluidskaartje op mijn moederboard (zo'n AC97 dingetje)wel heb ik nog een soundblaster live 5.1 (nieuw) liggen.Op m'n computer heb ik een stereo aangesloten (ik hoef dus niet meer dan 2 kanaalsgeluid)Is het dan wijs om die soundblaster (met al die driver, IRQ ellende etc. aan te sluiten? Of zal ik um gewoon ruilen tegen een goed 2 kanaalskaart? Wat vinden jullie?
Link naar reactie
Met een "goede" geluidskaart kun je precies dezelfde problemen krijgen. Nou kan ik sowieso een SB live niet vergelijken met een andere "gewone" geluidskaart. Ik gebruik mijn SB live al vanaf mei 1999, prima kaart. Er zijn vele andere versies daarna uitgekomen. De 5.1 is natuurlijk weer wat luxer, kijk zo'n kaart heb ik (nog) niet. Als ik nou echte Dvd's zou bekijken, dan zal die behoefte vanzelf komen. Als je helemaal geen eisen stelt, dan zou ik het laten zoals het is: gebruik de geluidsvoorziening op het moederbord.
Link naar reactie
Over die installatieproblemen kan ik (gelukkig?) niet meepraten. Als je Windows XP of 2000 gebruikt, hoef je je in ieder geval niet druk te maken over de SB16 emulatie die een extra IRQ vraagt (maar ook weer gekoppeld kan worden aan IRQ 7 waarna het probleem ook weg is, bij mij tenminste). Een 5.1 kaart kan volgens mij ook gewoon voor stereo worden gebruikt. Mijn SB live ondersteunt 4 luidsprekers. Ik gebruik slechts 2 luidsprekerboxen met hoge en lage tonen luidspreker (stereo) en een speciale bas luidspreker box. Stel je hoge eisen aan het geluid, dan moet je ook aandacht besteden aan de luidsprekerboxen.
Link naar reactie
Ik weet niet hoe de geluidskwaliteit van de AC97 is maar die van de SBLive! is wel heel behoorlijk. Overigens kun je ook met de Live5.1 een normaal 2-kanaals geluid kiezen. Het is dus niet dat 5.1 of 4-kanaals (surround) verplicht is. De nieuwste geluidskaart, de Audigy heeft nog betere specifaties dan de Live. Nu 'zegt' men echter (heb geen ervaring mee) dat de Terratec DMX6/Fire qua geluidskwaliteit nog beter is en ook meer geschikt is geluid op te nemen en te bewerken. Dus wellicht is dat een optie. Ik ben het overigens helemaal met je eens dat je beter voor een fatsoenlijk 2-kanaals geluid kunt gaan dan voor een brak en dof 5.1 geluid met een van de 'neem-mee-voor...' setjes. Ik gebruik zelf de SBLive! Retail van de allereerste generatie en ik heb gelukkig nog nooit installatie- of IRQ problemen ondervonden. Eigenlijk nog nooit een noemenswaardig probleem dat aan de geluidskaart te wijten was. Groeten, Eddy [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy van Wuyckhuyse op 2002-02-26 21:19 ]
Link naar reactie
Ik heb een Soundblaster Audigy en ik ben er erg tevreden mee. Glas helder geluid. Hij heeft oa. 100db noise reduction en 24bits/96.000khz ondersteuning (moet je natuurlijk wel boxen hebben die dat aankunnen). Ik draai de Audigy onder Windows XP en dat gaat sinds Oktober 2001 probleemloos. geen enkele problemen met deze kaart. de kaart ondersteund zowel stereo als 5.1 geluid. ik heb hem gewoon op een 2.1 setje aangesloten. Aanrader!! _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]Mijn PC[/url]---[url=http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2229973]Score: 3Dmark2000[/url]--- [url=http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2143036]Score: 3Dmark2001[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-03-01 11:28 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...