Ga naar inhoud

Tikken met Fortissimo-2


Aanbevolen berichten

Beste Allemaal, Mijn Hercules Fortissimo-2 geluidskaart maakt een heel vervelend tikgeluid tijdens het spelen van spelletjes. Vandaag heb ik een nieuwe gekregen van hetzelfde type, maar die doet precies hetzelfde. Bij mp3-tjes hoor je het soms een heel klein beetje, maar bij Gp3 en Fs2000 hoor je het continu. In Gp3 is het zo, hoe harder je rijdt, (dus hoe sneller het geluid dus eigenlijk gaat), hoe sneller de tikken elkaar opvolgen. Er valt eigenlijk niet mee te rijden. Zijn er misschien mensen die dezelfde kaart hebben, en die dit probleem ook kennen? Is dit op te lossen? Of moet ik gewoon een andere type kaart kopen? Ik draai momenteel Windows-2000, en draai hier dus ook de drivers voor. De rest van mijn systeem staat hieronder. Please help me, Groeten van Enrico.
Link naar reactie
Ik heb "hetzelfde" probleem gehad met een Philips Acoustic Edge. Meestal, vooral bij spellen gaf die een tik met een freq van ongeveer 100 tikken per minuten. Vreselijk irritant. Bij het afspelen van audiocd's was er niets aan de hand. Ik heb drie dingen gedaan: - de geluidskaart helemaal onderin de computer gestoken (onderste PCI-slot), zover mogelijk weg van alle andere hardware. - de nieuwste drivers geinstalleerd. - ik merkte dat de voedingskabel naar de intake-fan tegen geluidskaart aanlag, die heb ik ook weggewerkt. Probleem is nu volledig verdwenen. Misschien helpt het ook bij jou? Succes.
Link naar reactie
Dankjewel its-me, Ik ben volgens jou stappenplan aan de gang gegaan, en heb dus eerst de geluidskaart naar de begane grond verhuist. Dit leverde niet echt veel resultaat op. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar andere drivers voor mijn geluidskaart, maar ik kwam er helaas achter dat ik al de nieuwste drivers draaide. Vandaag heb ik nog wat gezocht op internet, en ben erachter gekomen dat de Hercules Fortissmo2 & de Terratec XFire 1024 dezelfde chipset gebruiken. Ik heb hiervan de nieuwste drivers gedownload, en mijn problemen zijn helemaal opgelost. Bedankt voor je tips. Misschien heeft iemand hier nog wat aan. Groeten van Enrico.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...