Ga naar inhoud

Bestaat cdplayer.ini nog in Windows 2000?


Aanbevolen berichten

Ik ben zelf een stapje wijzer geworden, maar ik heb nog geen oplossing. Van een kennis ontving ik email bericht met hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing. De oplossing is om de Media Player 7.0 Power tools te downloaden en te installeren. Daar zit een programma DBIMPORT.EXE bij en met de hulp van de Powertoys Readme kan de CDPlayer.ini dan kennelijk worden geconverteerd. Er wordt verwezen naar een tweetal links: HTTP://SUPPORT.MICROSOFT.COM/SUPPORT/KB/ARTICLES/Q281/1/39.asp ===[ARTICLE[Q281139] Description and Availability of the Windows Media Player Bonus

This article describes the Microsoft Windows Media Player 7 Bonus Pack. The Microsoft Windows Media Player 7 Bonus Pack is available for download from the following Microsoft Windows Media download site: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/en/download/bonuspack.asp

Tja, en nu komt het, dit pakket is alleen onder XP te gebruiken, en ik heb dus Windows 2000. Zucht ...

Wie weet een oplossing?

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Kennelijk ben ik de enige met dit probleem want ik heb nog geen reactie gehad. Ik ben desondanks verder gaan zoeken. Microsoft wilde graag XP software verspreiden, dus die Bonus software blijkt onbruikbaar. Naar lang zoeken vond ik op download.com de goede versie van de Windows Media Player 7 Bonus pack. Nu dacht ik, probleem opgelost. Nee dus! Het is voor mij niet duidelijk wat de software doet. De invoer blijft voor mij een geheim en ook de uitvoer vind ik nergens terug (gecontroleerd met "dir /s /od" ). Verder heb ik het vermoeden dat het programma onder WIndows 98 anders werkt dan onder WIndows 2000. Ook dat staat niet in de "handleiding". Het enige wat ik heb kunnen uitpuzzelen is dat als ik Cdplayer.ini in de map Winnt plaats, dat de Creative CDplayer de informatie uit Cdplayer.ini haalt. Maar de WIndows Media Player, daar ben ik nog geen stap verder mee gekomen. Ook is het mij onbekend waar de Windows audio-CD afspeler de LP informatie bewaart.
Link naar reactie
He, Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om met de microsoft 'ini' te klooien. Ben nu een tijdje bezig met 'CDDB' dit is een gigantische database met heeeeeeel veel cd informatie, hij herkende bijna al mijn cd's ! en daar zitten ook veel exclusieve en onbekende cd's tussen. Cddb naakt gebruik van de 'handtekening' van een cd, cdtext of ... euh nog iets ? Het werkt perfect voor mij met afspelen zie je bv. de titel,album,artiest,genre etc, bij rippen komt alle info gelijk goed te staan. Als er een cd niet wordt herkend dan gewoon even gegevens invoeren en klaar ! Misschien heb je d'r wat aan...
Link naar reactie
Nou ik ben er nog steeds niet uit. Dbimport.exe schijnt alleen te werken op Windows 98, wat die precies verandert, is mij onbekend. Binnen Windows Media Player 7, vind ik niks terug. Als de PC maar voldoende langzaam is, zie ik wel het commentaar van de Dbimport.exe. Het lijkt er op dat Dbimport.exe alleen werkt met Deluxecd.mdb (dat kennelijk hoort bij CD player de luxe, Windows 98 plus pack). Informatie dat ik in deze afspeler plaats, vind ik terug in dat bestand. Verder ziet Dbimport.exe dat de informatie in Deluxecd.mdb al eerder is geïmporteerd. De Windows 2000 Audio-CD speler kijkt niet naar dat bestand, ik zie tenminste geen informatie. Tja, en mijn systeem is veels te snel om te lezen wat Dbimport.exe allemaal te vertellen heeft ... De suggestie van Q281139 dat Dbimport.exe iets doet met Cdplayer.ini is in ieder geval onzin. Het probleem voor Windows 98 is nu om informatie van Cdplayer.ini in Deluxecd.mdb te krijgen. Verder is het prettig om te weten waar en hoe in Windows 2000 de Audio-CD informatie wordt opgeslagen door de Windows media speler en de Audio-CD speler. Ik hoop toch op enige reactie. Hoe gaat het in Windows XP? Is er dan helemaal niemand die een groot Cdplayer.ini bestand heeft?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...