Ga naar inhoud

Zanussi ZWF5140P


Mark-11

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen hebben wij een probleem met onze wasmachine. Tijdens elk programma stopt de wasmachine tijdens het hoofdprogramma en knippert de start/stop knop rood. Ook blijft het lampje extra spoelen branden. Volgens de handleiding zou er iets mis moeten zijn met de afvoer, dus heb ik deze helemaal los gehaald en nagekeken maar deze is schoon. Ook het filter is compleet schoon. Het probleem is dat er veel water in de machine blijft staan en dus elke keer de hele machine leeg moet laten lopen om de deur te openen. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Link naar reactie
Zet de machine eens aan met gesloten deur en druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Kort samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon en in welke kleuren. Wil de machine wel afpompen als je voor Pompen kiest? Zo niet dan zit de pomp mogelijk vast. Voel of je het schoepje van de pomp (achter het filter) met je vingers soepel in beide richtingen kun draaien.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
dit probleem heb ik ook steeds. volle wasmachine gevuld met water springt in pauze bovenste plank even verwijderen kijk dan even naar de niveau schakelaar rechts voor bovenin zit een zwart slangetje aan. loskoppelen blaas even door het slangetje het water begint te borrelen draai de niveau schakelaar om. blaas hard op de schakelaar en druk tijdens het blazen op de pauze toets de machine begint nu weer te draaien draai de schakelaar terug druk het slangetje er weer op. ik denk zelf dat het slangetje in de trommel verstopt raakt nu kun je weer een paar maand met de machine draaien.
Link naar reactie
Alleen los je het probleem niet op. De oorzaak zit in het gebruik van vloeibaar wasmiddel icm lage temperaturen. Laat de machine eens in de paar maand eens een wasbeurt draaien zonder zeep (en evt zonder wasgoed) op 95 graden. De zeepprut lost dan op en je hebt dit probleem dan ook niet meer. Zo nu en dan een beurt met een machine reiniger is ook een oplossing.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...