Ga naar inhoud

Ati of NVidia


Aanbevolen berichten

Ik wil een pc kopen: MSI K9A2 CF-F moederbord AMD Phenom X4 9950 en nog meer, maar ik twijfel tussen de: Sapphire 3870 ultimate en een nvidia van rond die prijs bijv. de GigaByte GeForce 9600GT turboforce (of de 8800gt?) van NVidia weet ik stukken minder... :lol: kheb zelf al veel gezocht, maar ik kwam er niet uit kan iemand mij helpen met ervaringen of sites met info :wink: bij voorbaat dank
Link naar reactie
je hebt een AMd moederbord, dus als je een 9600GT gebruikt kan je hoe dan ook niet later een 2e er bij zetten. met een ATI kaart kan dit wel welke je moet nemen is puur afhankelijk van je budget. als je rond de 100 euro zit zou ik gaan voor een 8800GT. je doet er wel beter aan om iets langer door te sparen en de 4 tientjes er bij te gooien voor een 4850. een 3870 kan je nu kopen en is geen slechte kaart, en in CF heel redelijk maar zou ik niet aanraden. CF werkt gewoon minder goed dan 1 goede kaart
Link naar reactie
[quote:bc231e3f03="Repr"]je hebt een AMd moederbord, dus als je een 9600GT gebruikt kan je hoe dan ook niet later een 2e er bij zetten. met een ATI kaart kan dit wel welke je moet nemen is puur afhankelijk van je budget. als je rond de 100 euro zit zou ik gaan voor een 8800GT. je doet er wel beter aan om iets langer door te sparen en de 4 tientjes er bij te gooien voor een 4850. een 3870 kan je nu kopen en is geen slechte kaart, en in CF heel redelijk maar zou ik niet aanraden. CF werkt gewoon minder goed dan 1 goede kaart[/quote:bc231e3f03] maar presteert de 8800gt dan ook beter dan de ultimate? en de "gewone" hd 4850 is slechter dan de ultimate als je puur kijkt naar de gegeven getallen zoals op [url]http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Sapphire/HD4850_Dual-Slot_Fansink/-1072136/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI[/url] [url]http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Sapphire/HD3870_Ultimate/-1072132/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI[/url] klik op meer specificaties...
Link naar reactie
elke 4850 zal sneller zijn dan elke 3870. je kan de snelheden niet absoluut vergelijken, de 4850 is een compleet andere architectuur. de 8800GT sneller dan een ultimate edition, geen idee eigenlijk. ietsje gok ik. en nee, nvidia is niet beter op het moment tenzij je meer dan 1 videokaart wilt gebruiken, maar geen dual-gpu-core (zoals de 4870x2). kwa prijs/prestatie zou ik op het moment kiezen tussen een 4850 of een 4870.
Link naar reactie
Qua prestatie is Nvidia inderdaad niet beter op dit moment. Maar als je voor kwaliteit gaat dan is Nvidia zeker een aanrader. Ik hoor een heleboel om me heen over de 4850 en 4870. Het zijn straal kachels, ze maken veel lawaai, ik ken 3 mensen in mijn omgeving met een 4870 die een kapotte fan hebben, en zelf heb ik een continu stabiliteits probleem met die kaarten. Zodra ATI weer voor kwaliteit gaat in combinatie met prestatie ipv snelle levering overweeg ik weer eens te kijken naar ATI. Meningen zijn verdeeld (logisch) en ik bericht puur uit eigen ervaring en wat ik in mijn directe omgeving waarneem. Daarnaast vraag ik mij af of er veel prestatie verschil zit in een Nvidia GTX260 /280 of een 4850/4870 van ATI. Met mijn oudere 8800GTS kon ik precies het zelfde als met de 4850 namelijk. Ik betaal liever voor kwaliteit met een iets mindere prestatie dan prestatie en (ik zal me inhouden :D ) slechtere kwaliteit.
Link naar reactie
de goedkoopste 9800GTX die ik zo snel kan vinden is 170 euro. aangezien de 4850 sneller en goedkoper is zou ik dus die niet nemen. of ATI een betere of slechtere kwaliteit heeft valt over te discussieren. ik heb zelf 2 4850 sinds 2 dagen na release en nog geen enkel probleem gehad. ze worden vrij warm maar door de ventilator aan te passen en rond 50% te zetten was dat snel opgelost, en veel herrie maken ze dan niet. tuurlijk heb ik ook de slechte verhalen gehoord over de ATI kaarten, maar net zo goed over de GeForce kaarten. Over het algemeen zijn de nvidia partners iets beter met garantie, maar in nederland gaat de garantie 99% van de keren via de verkoper, niet de fabriek. zit er veel prestatie verschil in de GTX vs de 4800 serie? niet echt. 4850 is iets trager dan de GTX260, de 4870 iets sneller dan de GTX260 maar iets trager dan de GTX280. of je ATI of nvidia neemt is je eigen keus. ook al ben ik voorstander van ATI op het moment, nvidia is zeker niet slecht. mocht je een NVidia kaart nemen, laat dan een 9800GTX links liggen en neem een 9800GTX+. de + versie is iets sneller en vooral goedkoper (raar maar waar). de goedkoopste die ik kon vinden is [url=http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2304&f=1&h=7&s=1&a=126217] deze [/url]. [url=http://www.dicecomputers.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=69790] Dit [/url] is de goedkoopste 4850 die ik kan vinden. ik blijf bij mijn keus voor de 4850, maar de GTX+ is ook uitstekend. het is misschien handiger om gewoon je budget te zeggen. dan pas kan je kijken wat het beste is voor die prijs
Link naar reactie
srry, ik bedoelde de + versie bij alternate kost ie €159 en als ik em laat brangen maak ik €2 winst :P mijn budget is 0-ongeveer €150 http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe_-/Club_3D/GF9800GTX+/-1071688/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA nog een vraag is de 9800gtx+ beter dan de EN8800GT TOP?
Link naar reactie
[quote:bd85c04740="Repr"]ja, hij is sneller :) en voor nvidia kaarten de beste keus en gewoon een goede kaart :)[/quote:bd85c04740] nog iets ik val nu net buiten mn budget helaas kan ik dan beter voor de gygabyte 9600gt turboforce of de AsusEN8800 TOP of sapphire hd 4850 Dual-Slot Fansink gaan. 8800 valt zowieso buiten budget volges mij maar is alleen voor de vergelijking(voor mij) of en andere kaart van onder de €150 die ongeveer zo preseert
Link naar reactie
In dat geval zou ik dan toch voor een 4850 gaan. (ook al ben ik tegenstander van ATI op het moment) Je hebt inderdaad garantie. Ik moet er wel even bij zeggen dat Repr een beetje onzin verteld dat een 4850 niet veel herrie maakt, zekr als je de fans op 50% zet. Er komt dan weldegelijk een enorm lawaai uit en met 2 van die dingen moet je wel wat aan je oren mankeren wil je dat wegschrijven als: "mwoa" Maar puur qua budget kijkend is een ati 4850 wel de beste keus voor je.
Link naar reactie
[quote:c191593a10="eduard33"] Maar puur qua budget kijkend is een ati 4850 wel de beste keus voor je.[/quote:c191593a10] is dit "dé" 4850, want ik kom ook veel duudere tegen die als je naar de cijfertjes kijkt niet beter zijn, want deze versie is volgens mij alleen bij alternate te kopen... :roll: [url]http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Sapphire/HD4850_Dual-Slot_Fansink/-1072136/?baseId=76081[/url]
Link naar reactie
heel erg bedankt voor alle reacties en informatie :D ik ga voor o.a. een 4850 :D videokaart: [url=http://azerty.nl/8-165-89080/radeon-hd4850.html]4850[/url] moederbord: MSI K9A2 CF-F processor: AMD Phenom X4 9950 bij nader inzien met het moederbord kwam ik anders qua kosten niet uit behuizing: Sharkoon Revenge Economy geheugen: Buffalo 2 GB DDR2-800 (word later als ik meer geld heb 4gb 1066 OCZ Reaper EPP) case-fans: Tacens Aura120mm 2x en Sharkoon System Fan S140mm voeding: OCZ StealthXStream 500W en de rest heb ik nog in mn andere pc zitten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...