Ga naar inhoud

Onboard ATI HD3200 driver probleem


Aanbevolen berichten

Onlangs kocht ik een nieuw systeem met een MSI K9A2GM-FIH moederbord dat voorzien is van een onboard HD3200. De driver op de bijgeleverde CD geïnstalleerd maar het scrollen is nooit lekker gegaan. Vandaar dat ik nu de meest recente driver van de ATI website geplukt heb en deze geïnstalleerd (met CCC) nadat ik de oude verwijderd heb (ook met Drivercleaner Pro). Nu kan ik de resolutie 1650x1050 weer niet selecteren en is het scroll-probleem nog steeds niet opgelost. Alle overige drivers zijn gewoon direct geïnstalleerd na de XP-setup. In het BIOS heb ik de video geheugen grootte op "Auto" gezet. Wat kan er aan de hand zijn? Inmiddels dit topic gevonden. Wel erg slecht dat dit een bekend probleem is. http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=99753
Link naar reactie
Ik heb dat ook eens gehad, wat je kunt doen is niet de meest recente drivers, maar 1tje eerder proberen. Is een resolutie van 1680 x 1050 ook niet een beetje hoog gegrepen voor een HD3200? Je kan ook met everest eens kijken hoeveel geheugen de kaart krijgt omdat het op auto staat. Of je wijst gewoon standaard 250MB toe.
Link naar reactie
Nee, een oudere driver lost het probleem niet op. Ook al wijs ik 256 MB toe, dit helpt niets. 1650 x 1050 moet ie makkelijk aankunnen, dat kan een systeempje van 10 jaar oud nog wel, het gaat niet om games... Ook op 800 x 600 gaat 't scrollen moeizaam, dus in die richting moeten we 't niet zoeken. Het heeft schijnbaar puur te maken met de slechte 2D prestaties zoals ik op het ATI forum lees.
Link naar reactie
http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=1436 Zou toch even de driver vergelijken die op de cd staat met deze mocht het een andere datum zijn deze proberen, overigens is het voor onboard kaarten moeilijker om de drivers van de fabrikant zelf te gebruiken, soms zijn ze aangepast specifiek voor dat bord.
Link naar reactie
Ik had vroeger een gelijkaardig probleem toen ik voor mijn ati radeon 9500 pro een verkeerde driver installeerde. Alles ging zeer sloom en het scrollen reageerde traag. Ik heb toen de juiste driver geïnstalleerd en toen werkte alles naar behoren. Mijn 9500 PRO kan de resolutie van 1680x1050 juist aan, dus jou hd 3200 zou daar geen probleem mee mogen hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...