Ga naar inhoud

Zanussi zwg1140m error e62


Aanbevolen berichten

Hallo, al het hele internet doorzocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. Mijn wasmachine wil niet meer goed draaien en geeft regelmatig de foutmelding e62. Mijn wasmachine houd erg veel van dansen en schudden, zo erg dat hij helemaal onder mijn aanrecht uitkomt (hij staat in de keuken). Soms zo had dat ik bang ben dat hij de keukenkastjes er uit beukt. Tevens probeert hij soms vaart te maken, maar vervolgens houd hij daar weer snel mee op. Dan komt de melding e62 in beeld. Het dansen doet hij overigens niet wanneer ik de zelfreinigingscyclus aan zet en als er dus geen kleding in de trommel zit. Ik heb de wasmachine al open gehad, maar kan geen ongewone dingen vinden. Bekabeling zit allemaal goed vast, de trommel hangt goed, contragewichten zitten allemaal op hun plaats en ik zie ook geen rare dingen op het control paneel. Op internet zijn er verschillende dingen die ik kan doen tegen een dansende wasmachine: motor vervangen, bekabeling vervangen, schokdempers onder de trommel vervangen, control paneel vervangen. Hoe kan ik er achter komen wat het precies is? Voor ik iets begin te repareren wat het niet blijkt te zijn? Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Link naar reactie
Ja, de machine staat waterpas en kan het water goed afvoeren. Ik heb hem nu bijna 4 jaar en heeft nooit raar gedaan, dit dansen en die melding geven doet hij sinds een maand of 2. Waarbij hij regelmatig zijn programma wel af kon maken maar nu doet hij dat helemaal niet meer. Ik neem aan dat je het product nummer bedoelt, dat is 914579818 00. Eventueel het type nummer is TG60-14801E/ITEL.
Link naar reactie
Als de vloer stabiel is en de machine niet fout beladen is blijft eigenlijk alleen maar een probleem over met de ophanging/schokbrekers. Of de elektronica moet niet goed zijn waardoor de machine te snel naar het maximale toerental gaat zonder een juiste verdeling gemaakt te hebben. Als het water niet voldoende afgevoerd is mag hij niet naar een hogere snelheid gaan. Advies: laat een monteur komen. Lees je eerst even in op http://www.consuwijzer.nl, je hoeft nl niet de volle mep te betalen voor een evt reparatie.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...