Ga naar inhoud

Videorecorder op de pc


Aanbevolen berichten

Na ruim een uur zoeken op het internet ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wil graag mijn videorecorder aansluiten op de pc om videobanden op te slaan op de harde schijf (eventueel bewerken) en dan te branden op cd/dvd. In mijn computer zit een 8800GTS videokaart. Hierop zit een S-VIDEO (TV-OUT) aansluiting op. Hier mee kan ik (als ik het goed heb) toch alleen het beeld van mn pc op de tv krijgen? Kan ik deze kaart gebruiken om beeld van mn videorecorder op mn pc te krijgen? Bij de aldi is er nu wel een tvkaart te koop, namelijk deze: [img:4267ff4d06]http://www.hwp.ru/Tvtuners/Tv-tuners.9/Kworld-2sm.jpg[/img:4267ff4d06] (ander merk maar aansluitingen nagenoeg hetzelfde) Zou ik daarmee een videorecorder daarop aan kunnen sluiten? Zou dat bijvoorbeeld kunnen met een antenne kabel van vcr naar de antenne ingang van die kaart? Ik bezit ook zo'n blokje: [img:4267ff4d06]http://www.kabelhuis.nl/b_157.jpg[/img:4267ff4d06] En ook een kabel van 3x tulp (geel/rood/wit) naar jack. Wat heb ik nodig om het beeld van de videorecorder op mijn pc te krijgen? Bedankt Mark
Link naar reactie
[i:30dd4e3826]Na ruim een uur zoeken op het internet ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wil graag mijn videorecorder aansluiten op de pc om videobanden op te slaan op de harde schijf (eventueel bewerken) en dan te branden op cd/dvd. In mijn computer zit een 8800GTS videokaart. Hierop zit een S-VIDEO (TV-OUT) aansluiting op. Hier mee kan ik (als ik het goed heb) toch alleen het beeld van mn pc op de tv krijgen? Kan ik deze kaart gebruiken om beeld van mn videorecorder op mn pc te krijgen? [/i:30dd4e3826] NEE, je hebt tv in nodig. [i:30dd4e3826]Bij de aldi is er nu wel een tvkaart te koop, namelijk deze: (ander merk maar aansluitingen nagenoeg hetzelfde) Zou ik daarmee een videorecorder daarop aan kunnen sluiten? Zou dat bijvoorbeeld kunnen met een antenne kabel van vcr naar de antenne ingang van die kaart? [/i:30dd4e3826] antenne aansluiting is mijn voorkeur omdat dan beeld en geluid tegelijk binnen komt. Er zijn ook USB kastjes met dezelfde functies. Misschien is dat handiger. Als je pc zwaar genoeg is werkt dat ook. [i:30dd4e3826]Ik bezit ook zo'n blokje: En ook een kabel van 3x tulp (geel/rood/wit) naar jack. [/i:30dd4e3826] Dit is een scartblokje maar kan niet goed zien of het een uitgang blok is of een ingang. Geel is video, wit en rood zijn audio links rechts. [i:30dd4e3826]Wat heb ik nodig om het beeld van de videorecorder op mijn pc te krijgen? [/i:30dd4e3826] -veel kennis en geduld. Het opnemen en editen van video is knap lastig en ik raad iedereen aan zeer goed alle handleidingen te lezen even oefenen met kleine bestanden zoals een videoclip. -software, bv windows movie maker. Of Pinnacle Studio (niet gratis) of Adobe premiere (erg uitgebreid). -niet op cd branden maar dvd - cd is te slecht van kwaliteit. -let op videobanden gaan ongeveer 20 jaar mee! laatste tip: als je heel weinig banden om moet zetten moet je het laten doen door een bedrijfje. dat is goedkoper!
Link naar reactie
Ik weet dat het wat geld kost, maar de enige manier om zonder frustraties video op je pc te zetten is eigenlijk door middel van een converter. Bijvoorbeeld de Canopus ADVC-55. Hiermee heb je geen last van a-synchroniteit van beeld en geluid en toch goede kwaliteit. Als je namelijk de antenne uitgang van je videorecorder gebruikt heb je altijd kwaliteitsverlies.
Link naar reactie
Ik heb laatst mijn video banden overgezet op dvd via een dvd recorder. Beeld op dvd was zelfs beter dan videobeeld (dus vuile video koppen). DVD is daarna eenvoudige met vob-edit programma's te bewerken op pc. Resultaat viel me erg mee. Kwaliteitsverlies t.o.v. beeld op videorecorder is er niet. Probeer eens een tape uit op een dvd- recorder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...