Ga naar inhoud

WIL 164


sander-73

Aanbevolen berichten

Ik heb een WIL164 wasmachine en deze geeft problemen. Na het starten pakt hij water en pompt hij een deel af. Nogmaals pakt hij water en dan begint hij met wassen. Op een gegeven moment begint hij met water afpompen en daar blijft hij in hangen. De lampjes welken gaan knippren zijn: Het spoel lampje (knippert langzaam) Controle lampje (knippert snel) Wie kan mij vertellen wat ik hieraan kan doen. Ik heb reeds de nivo regelaar los gehad en het slangetje doorgeblazen. Ook heb ik geprobeerd met heet water eventuele zeep resten uit te trommel te spoelen (dan pompt hij wel goed af)
Link naar reactie
Bedoel je het Spoelen lampjes links 2de van onderen of Extra Spoeling, 2de van rechts? Ik ga uit van het laatste. Foutcode F02: probleem met de motor of de aansturing hiervan. Draait de trommel tijden het wassen wel of niet? Indien wel: alleen 1 kant op of beide kanten? Meest voorkomende oorzaak is versleten koolborstels. Controleer als eerste de lengte hiervan. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. De rest van de acties is afhankelijk van je antwoorden.
Link naar reactie
Beste Harry bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad het lampje van de extra spoeling (de 2e van rechts) De trommel draait wel maar enkel 1 kant op (naar rechts) Wanneer ik een programma kies dan draait het programma normaal (wel 1 kant op en met enkele pauzes) na het programma begint hij met afpompen wat in het begin goed gaat hierna lijkt het of de pomp blijft hangen. Elke keer maakt hij 3 pompslagen en dan een kort pauze. Na enkele minuten treed de error op en blijft hij constant pompen. De koolstof borstels nog niet gecontroleerd. Dit aangezien ik niet super technisch ben. en liever de moter niet loshaal
Link naar reactie
Als de trommel stopt met het naar rechts draaien en hij zou naar links moeten gaan, blijft hij dan net zolang stil staan als dat het naar rechts draaien duurt? Heb je getest met of zonder wasgoed. Indien met: doe het nog eens zonder. Gaat hij nu wel beide kanten op? Kies eens voor centrifugeren. Gaat hij dit doen? Ik moet toch weten of de borstels nog lang genoeg zijn. Bij te korte borstels gaat de motor niet draaien of maar één kant op draaien. Ook kun je een los contact of gammel relais op de elektronica module hebben. Dit is niet de module achter de knoppen maar die onder in de machine. Je kunt de borstels controleren/vervangen zonder de motor te verwijderen. Verwijder het achterpaneel en zet een spiegel tussen de motor de de voorkant van de machine. Je kunt dan precies zien wat je doet. De machine achter over laten hellen tegen een muur kan ook, je kunt er dan ook net bij.
Link naar reactie
het niet naar links draaien duurt niet zo lang als hij naar rechts draait maar wel zo lang dat hij slagen mist ... het lijkt dus wel een probleem met de borstels. Aangezien we een reserve hebben staan (welke ik net opgehaald heb) heb ik hem vanmiddag wel helemaal uit elkaar gehaald en gekeken. De borstels zijn goed 2,5 CM. Tevens alle bekabeling en water leidingen onder de trommel gecontroleerd\\schoongemaakt. Helaas dit alles zonder succes. Vandaar dat ik nu de wasmachine opgehaald heb welke nog in de berging had staan deze staat nu boven klaar voor gebruik :) de andere staat klaar om weg te gaan. Mocht je intressen hebben in de oude wil164 hij staat in lelystad in de schuur
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...