Ga naar inhoud

Welke nieuwe tft monitoren


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Binnekort ga ik een nieuw systeem kopen. (pc en monitor) De pc is me nu wel al bijna duidelijk. Echter de monitoren zit ik nog over in dubio. Ik wil bij aanschaf gewoon 1x nvidia 8800gtx en 1x een tft monitor. Over een paar maanden tot een half jaar moet er nog een monitor bijkomen. Tevens na een half jaar een extra videokaart (SLI) dus dual screen is mijn uitgangspunt. Nu zit ik met het volgende: Ik ben werkzaam binnen de multimedia branche. zaken als 2d (foto/webdesign/dtp), Video en 3D zijn zaken waar ik veel mee te maken heb. Het is dus van belang dat de monitoren een goede kleurweergave hebben (en een mooi hoog contrast). (dus MVA of PVA of IPS techniek) Echter, aangezien het mijn thuis pc is, zal er ook een stuk entertainment op plaatsvinden (lekker gamen :) ) Ik wil niet voor niets de 88000gtx. Helaas zijn eerder genoemde MVA PVA en IPS monitoren hier niet echt voor geschikt (zo meen ik te concluderen). Om te gamen is een lage reactietijd nodig en dus kom ik uit bij een TN monitor. Mijn vraag.... wat nu :-? Situatie 1: 1 TN monitor en 1 PVA/MVA/IPS monitor.. Voordeel: best of both worlds Nadeel: niet 2 dezelfde monitoren, dus 2 verschillende kleurweergaves etc. Situatie 2: gewoon 2 TN monitoren met een toch goede kleurweergave Voordeel: Niet te duur, veel inch voor weinig geld, lekker gamen. Nadeel: kleurweergave en contrast Situatie 3: 2 PVA/MVA/IPS monitoren die toch lekker snel zijn (reactijtijd).. Voordeel: goede kleurweergave Nadeel: $$$$ Wat te doen? Ik heb geen idee welke reactietijd ik nodig heb om lekker te kunnen gamen? (8ms ofzo?) iemand een suggestie. mijn budget voor 1 monitor zal zijn +/- 400 tot 600 euro (liever goedkoper natuurlijk)
Link naar reactie
Hoi Gerben, wederom dank voor je snelle reaktie. Heel ff snelle reply (want sta net op punt te vertrekken).. ik ben vergeten erbij te zeggen dat als het mogelijk is ik het liefst 22" Wide wil... (en 20" wide als absolute minimum) ik ga straks als ik thuis ben jouw monitoren eens nader bestuderen. dank
Link naar reactie
(edit: stelde deze vragen voor ik je post hiervoor had gezien) Hecht je waarde aan grote? oppervlak? pixels? Wat een goed scherm is bv: http://www.behardware.com/articles/610-1/nec-20wgx-an-ips-equivalent-to-a-2-ms-tn.html Iets ouder maar S-IPS is nog niet ingehaald door TN oid ;) 1680x1050 Of om es een gekke richting op te gaan, neem in een keer een groot scherm 24" 1920x1200 welke op ebay goedkoop te vinden is bij een goed bekend staand persoon: http://cgi.ebay.nl/DELL-2407wfp-UltraSharp-TFT-5-year-Guarantee-2407-wfp_W0QQitemZ230146445744QQihZ013QQcategoryZ3695QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Zou ook erg bruut zijn met je 8800gtx :)
Link naar reactie
[quote:bc01e53e4a="gerben"]Samsung heeft een heel betaalbaar 19" pva scherm, namelijk de 940fn. Kun je nog best aardig op gamen met 8ms. Een wat luxere/grotere is de 214TW. Wel duurder dan TN maar ook nog wel te overzien. Eveneens 8ms.[/quote:bc01e53e4a] Hoi Gerben, Ik heb zojuist eens die die 214 bekeken. Ziet er ook erg goed uit inderdaad. Maar jij hebt het hier over de 214TW... weet je zeker dat ie zo heet? Ik vind op de site van samsung alleen maar de 214T (dus zonder de "W") deze monitor valt ook nog net binnen mijn budget. Ik ga eens opzoek naar reviews en testen waarbij én deze samsung gebruikt wordt en die NEC van Vandread. maar normaal is het toch zo dat IPS monitoren altijd beter zijn dan die PVA monitoren (behalve het contrast dacht ik)??
Link naar reactie
Typenummer was even uit het hoofd. Maar ik bedoelde wel met W, aangezien ik dacht aan een breedbeeld. De 214T is een "normaal" formaat 1600x1200. Kan hem zo snel ook niet vinden. De 215TW wel, maar daar zitten weer zo'n lelijke rand onder. http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Multi_Function/LS21BRBABXAA.asp http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/LS21DPWABXAA.asp Of sips beter is dan pva weet ik zo niet. Maar ik dacht wel dat zo'n beetje het traagste type paneel was.
Link naar reactie
hmm, ik dacht nog dat IPS sneller was dan pva.. [quote:1d96ccc321] Soorten panelen • TN Deze panelen hebben een erg lage reactijtijd, waardoor ze het meest geschikt zijn voor het spelen van games. Samen met de lage prijs zorgt het ervoor dat schermen met een TN paneel erg populair zijn. Minpunten zijn dan weer een minder goede kleurenweergave en lage contrast. Ook de matige kijkhoek kan een nadeel zijn; er treedt al snel een verkleuring op als het scherm onder een bepaalde hoek bekeken wordt. • MVA MVA panelen hebben een hoog contrast, goede kleurweergave en kijkhoek. De reactietijd is in vergelijking met TN wat hoger, waardoor ze minder geschikt zijn voor snelle games. Ook de prijs van monitoren met een MVA paneel is wat hoger. • PVA Ontwikkeld door Samsung als alternatief voor MVA, met een nog hoger contrast en betere kijkhoek. • IPS Monitoren met een IPS paneel hebben net als PVA schermen een hoge kijkhoek, maar wel een iets lager contrast. Daartegenover staat dan weer de iets lagere reactietijd en de uitstekende kleurweergave. Gemiddeld genomen is IPS misschien wel de beste technologie met echter een groot nadeel: de prijs. Wat dode pixels betreft is er ook nog een verschil: Bij TN kunnen ze elk kleur hebben in tegenstelling tot *VA en IPS waar ze altijd zwart zijn. Een ruwe vergelijking tussen de verschillende soorten panelen is hier te vinden. En in deze post op hardforum.com staan alle voor- en nadelen nog 's in het kort. [/quote:1d96ccc321] dit vond ik op tweakers forum.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
even een snelle update: ik ben via een ander topic van mij nog bij een andere monitor uitgekomen (dank gerben).. ik twijfel momenteel heel erg tussen de nec en de de samsung: [url=http://www.nec-display-solutions.com/coremedia/generator/index,realm=Products__Details__Main,spec=x__uk__en,docId=214474,group=all]nec[/url] [url=http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/widescreen/215tw.asp#]Samsung[/url] ik kan maar geen review/test vinden waarin beiden monitoren aan bod komen.. Weet iemand anders een goeie webstek waar deze vergeleken worden met elkaar?
Link naar reactie
Ik heb momenteel een oude compaq tft (+/- 4 jaar oud). het betreft een compaq 7020 tft. http://www.ciao-shopping.nl/Compaq_TFT_7020__336700 ik kan nergens vinden wat voor soort paneel het is en hoeveel ms deze heeft? iemand een linkje waar ik deze kan vinden.. (dit om een idee te krijgen van de nieuwe monitor (in vergelijking met mijn oude)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...