Ga naar inhoud

LG WD-14220FDN melding CE


Alex-T

Aanbevolen berichten

hallo, onze wasmachine wil niet meer wassen. model: ========= LG WD-14220FDN 3091FR00465-511-01423-00-6 situatie: ========= - meteen melding CE : \\\\\\\"overbelasting in de motor\\\\\\\". - pompfilter was erg vies en vol. - trommel draait vrij rond, niets in de trommel gaten. heeft wel eens makkelijker gelopen volgens mij. -printplaat (compleet in epoxy) heeft twee verdachte componenten, een wat bruine weerstand R138 en een bolle condensator CE11 (450V/330uF). nu mijn vragen. 1. is deze melding van een pompmotor(2x) of de trommelmotor(1x) ? gezien het filter denk ik pompmotor maar gezien de pcb componenten denk ik trommelmotor. 2. hoe verder met storingzoeken? 3. kun je de trommel motor demonteren om de vrijloop te verbeteren (schoonmaken, smeren etc)? ben aardig handig zowel electronisch als mechanisch. ALEX
Link naar reactie
http://elektrotanya.com/lg_wd-1470fd_10220_12220_14220_16220_16221_16222.pdf/download.html Geef de site even tijd en kies dan voor \"Get Manual\" onder het preview blok. Het gaat om de trommel motor. De motor kan er af/uit maar ik denk niet dat je hier wat mee opschiet maar proberen kan geen kwaad. De melding betekend dat er een sluiting in het stator gedeelte van de motor zit of dat de module zelf defect is. Probeer de test die in de service manual staat.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...