Ga naar inhoud

Zanussi ZWF 3145 start niet (914521904|0


Stork

Aanbevolen berichten

Beste klussers/problemsolvers, wij hebben een zanussi zwf3145 die niet wil starten. het lampje van start/pauze blijft groen knipperen (zoals die dat altijd doet als tie in afwachting is van een start signaal) voorheen konden we dit oplossen met eerst naar de \"pompen\" functie te schakelen, waarmee het leek alsof je hem een reset gaf, maar dit helpt niet meer. we zitten dus nu met het handen in het haar omdat er een berg was ligt wat gewassen moet worden maar een machine hebben die niet wil wassen Sad iemand enig idee hoe je dit kan verhelpen? met vriendelijke groet corné ps: productcode is 914521904|01
Link naar reactie
E51 Alleen kan deze in theorie niet optreden in deze machine. Zeker weten dat je telling klopt? Controleer voor de zekerheid de lengte van de koolborstels, moeten minimaal 15 mm zijn. Controleer de elektronica module op koolborstelgruis, losse contacten en gesmolten of verkleurde relais. Ik denk dat je telling moet zijn 5 keer rood en 2 keer groen: E52 wat meestal een koolborstel probleem is. Of 4 keer rood en 1 keer groen: E41: probleem met de deurvergrendeling. Controleer dan de deurvergrendeling op smeltplekken/verkleuring en gammele stekker verbinding. Hier kun je net bijkomen door vanboven tussen de kuip en het front door te gaan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb de wasmachine op zn kant, achterkant en bovenkant heb ik er af gehaald, maar ik zie niets wat op een koolborstel lijkt in de machine (heb een plaatje gegoogled) de printplaat ziet er goed uit, verder zie ik weinig vuil aan de binnen kant ben voor de zekerheid met de stofzuiger door heen gegaan, en heb alle electronica na gelopen, maar het ziet er allemaal goed uit. wat me wel opvalt is dat hij zeep/wasverzachter lekt als hij op zn zijkant ligt zou dat de issue zijn?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...