Ga naar inhoud

Zanussi foutcode


Jeff-125

Aanbevolen berichten

Hall0, Heb een zanussi f1425. Tijdens het wassen stop de machine een geeft 5X een piep.Als ik de start en pauze knop indruk geeft hij code 52 aan.Nu heb ik al de koolstofborstels,tacho, vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem.Heb de was weer aangezet en ben er bij gebleven na zo een 15 min hoor ik de motor doorslippen op de multiriem en dan hoor je hem 5X piepen. Weet iemand een oplossing????? Mvg.jeff
Link naar reactie
Bedoel je hiermee te zeggen dat de motor as door slipt over de snaar? Als de snaar voldoende strak zit kan dit dus alleen maar als de trommel vast loopt. Haal de snaar er eens af en geef den de trommel met de hand een zwieper. Draait hij lekker soepel en stil en blijft hij dan ook door draaien of stopt hij direct. Zit er speling tussen de trommel en de kuip (omhoog/omlaag/links/rechts/voo/achter?
Link naar reactie
In de trommel zit geen speling en hij draai goed rond.Maar alshij doorslipt dan lijkt het erop dat de motor te snel wil ronddraaien.(gewicht).Maar heb nu ook als ik de wasmachine uit heb gehad en weer de stekker erin doet dat de deur vergrendeling een paar keer klik en dan ook gaat piepen,dan moet ik eerst de stekker eruit trekken en dan weer aanzetten dan doet hij het weer wel??? Mvg.jeff
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb hem uitelkaar gehad de printplaat en schoongemaakt. Eerste was draaide hij goed tweede keer hoorde ik hem weer slippen en later piepen. Heb alles nog een keer los gemaakt en ben gaan wassen,en nu doet hij het vrij lang goed tot dat hij weer schoon water toevoeg dan begint hij 5x te piepen en stopt?? P.S. is die die prog.schakelaar waar het relais in zit los te krijgen?? Mvg.jeff
Link naar reactie
Heb hem uitelkaar gehad de printplaat en schoongemaakt. Eerste was draaide hij goed tweede keer hoorde ik hem weer slippen en later piepen. Heb alles nog een keer los gemaakt en ben gaan wassen,en nu doet hij het vrij lang goed tot dat hij weer schoon water toevoeg dan begint hij 5x te piepen en stopt?? P.S. is die die prog.schakelaar waar het relais in zit los te krijgen?? Mvg.jeff
Link naar reactie
Ja, voor 192 euro ... Graag het volledige nummer wat in de deurrand staat, er zijn meerdere modullen gemaakt maar in alle machines zit het zelfde http://onderdelen.aeg.nl/product/973914791122000/PCB%2CGECONFIGUREERD%2CEWM1000 module. Lees de foutcode nog eens uit. Heb je de module ook gecontroleerd op losse contacten en gammele relais, en dan met name de 3 die naast elkaar zitten? Ik denk nog steeds dat daar de oorzaak zit.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...