Ga naar inhoud

Wasm. Whirlpool AWOD 6528 doet niets mee


for_mars

Aanbevolen berichten

nr: 859299515103 Is tijdens het wassen opeens gestopt. Er brandt geen enkel lampje. Er staat 220V op de controle unit. Ik heb de controle unit vervangen door een nieuwe maar hij doet nog steeds niets. Wordt dit probleem wel veroorzaakt door de controle unit of moet ik het in iets anders zoeken? Volgens mijn laatste info zou het mogelijk kunnen zijn dat de nieuwe unit toch niet geprogrammeerd is... ondanks belofte van de leverancier. Ik woon namelijk in het buitenland dus die unit even retourtje NL is niet eenvoudig.
Link naar reactie
Weet je 100% zeker dat de 230V op de module aan komt? Je moet 230V meten tussen de punten IF2.1 en IF2.2 Sluit de deur vergrendeling wel? Bij gesloten deur moet dit 0 Ohm zijn tussen DSS3.2 en DSS3.3 In je http://www.klusidee.nl/Forum/about88147.html geef je volgens mij het antwoord al. Ik verdenk ook de deurvergrendeling. LET OP: er zijn 2 deurvergrendelingen in omloop, zorg dat je de juiste (vervanger) krijgt als deze defect is.
Link naar reactie
Hallo HarryO, bedankt voor je reactie! De 220V gaat via een ontstorings filter door naar de Controle Unit naar een connector bovenop de programma selector als jij daarmee IF2.1 en IF2.2 bedoelt. Mijn leverancier in NL had niet het schema van deze machine maar heeft mij een ander gestuurd. Daarin zie ik idd beide IF aansluitingen op de Switch Mains. Ik meet hier op de DoorSafetySwitch tussen 2 naast elkaar liggende aansluitingen zo\'n 800 Ohm, dus tussen DSS 3.1 en 3.2 óf tussen DSS 3.2 en 3.3. Ik heb contact gehad met een Whirlpool reparateur die mij vertelde dat er na het plaatsen van een nieuwe CU altijd lampjes moeten branden. Als er geen lampjes branden met een nieuwe CU dan moet die CU nog geprogrammeerd worden. Die 0 Ohm bij gesloten deur ontstaat, als ik het schema goed begrijp, alleen nadat er spanning op het spoeltje is komen te staan en daardoor het schakelaartje sluit.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...