Ga naar inhoud

Wasmachine wast soms niet meer goed


PvS-1

Aanbevolen berichten

Van mijn wasmachine heb ik recent de koolborstels vervangen. Daarna leek hij weer te werken maar: Soms is wasgoed zeiknat (soms zelfs vol met waspoeder) aan het einde van de wasbeurt. Als je vervolgens alsnog het programma spoelen of centrifugeren gebruikt doet hij dat zonder probleem. - In het begin gebeurde dit alleen met het 60 graden programma, nu steeds vaker en ook met andere programma\'s - Als het probleem gebeurd blijft de klok van de machine gewoon verder lopen maar stopt de machine met nog iets te doen (geen geleuiden meer, niets anders dan de klok die verder loopt) In welke richting moet ik zoeken? Wasmachine: Bosch WFO120ANL/01 FD 8201 700045
Link naar reactie
Beste HarryO, Bedankt voor de snelle reaktie. De trommel draait prima. De borstels water tot op de draad versleten, ruim minder dan 15mm, het koperen aansluitdraadje kwam er al een beete doorheen. Als zo\'n wasbeurt niet goed verlopen is kun je dat allen maar voelen aan het wasgoed. Alle lampjes en de klok zijn zoals nogmaal. Ik heb er een keer bij gezeten dat ie z\'n programma niet afmaakte: de klok van de machine bleef gewoon verder lopen maar de machine stopte met nog iets te doen (geen geleuiden meer, niets anders dan de klok die verder loopt)
Link naar reactie
Als er zeep achter blijft en hij niet centrifugeerd zijn dit 2 verschillende klachten. Maar kunnen wel de zelfde oorzaak hebben. Er van uitgaande dat je niet veel te veel zeep gebruikt dan. Als de zeep niet oplost is hij dus ook niet warm geweest. Als hij stopt met z\'n programma maar de klok gaat door dan verwacht ik dat je een slechte verbinding op de elektronica module hebt. Ik ga op zoek naar een schema.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...