Ga naar inhoud

AEG Lavamat Electrolux deur blijft groen


Han-3

Aanbevolen berichten

AEG Lavamat Electrolux 2e hands, na 3 dagen goed gewerkt te hebben stuk: bij iedere wasprogramma blijft het indicatielampje op groen staan,zodra de wasprogramma begint gaat hoofdwas-lampje op rood ,je hoort het water binnen komen,dan meteen brandt er geen enkel lampje (bejalve de groene deur lampje),wordt het water weer weggepompt en springt de indicatie van hoofdwas naar einde.lampje deur blijft op groen, terwijl deur dicht is. volgens advies ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de printplaat. wie kan mij verder helpen?
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Sluit de deur en zet de machine aan op het programma 40-60 MIX. Druk dan de toetsen Nachtcyclus en Voorwas samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon en wat krijg je op het display? PS: een Bella is geen LAV74800 al lijkt hij er wel sterk op.
Link naar reactie
P.s. U kunt ook het element verwijderen en eens een stekker hieraan maken, verwarmingselement op een stenen vloer leggen of iets dat warmte kn verdragen en de stekker vervolgens insteken en na ca 10 seconden weer uittrekken, als het element defect is blijft deze koud, is deze nog goed dan hoort deze heet of zelfs bloedheet te zijn
Link naar reactie
Correctie/aanvulling op Roy: E66 kan meerdere oorzaken hebben. - Aard sluiting in het element, - Kabel fout tussen element en module - Defect/gammel relais op de elektronica module - En wat ook nog wel eens voorkomt: losse contacten of koolborstel gruis op de elektronica module. E66 eindigd altijd met een afpomp actie en een ontgrendelde deur. Meet eerst de weerstand waarde van het element tov aarde, dit moet oneindig zijn. Haal tijdens de meting de beide buitenste draden van het element.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dat zijn de nummers op het stuurmodule en niet van de machine zelf. Nummers van de machine staan in de deuropening. Als het element beschadigd is door de trommel heb je een veel groter probleem. Of het askruis is dan los van de trommel of de lagers liggen er uit. Van waar je conclusie dat de beschadiging mogelijk door de trommel ontstaan is?
Link naar reactie
volgens onderdelen-adviseur kan dat als de trommel beweegt / los zit of als wasmachine vreemde geluiden maakt bij het draaien.beide is echter niet het geval en betwijvel of trommel oorzaak is. blijf het vreemd vinden dat wasmachine wel paar wassen heeft gedraaid voordat dit defect ontstond.ik probeer oorzaak te achterhalen van het beschadigde verwarmingselement. kan verplaatsen van de (evt draaiende) wasmachine dit oorzaken. tenslotte hoe weet ik welke vewarmingseleemnt geschikt is als ik typenummer van wasmachine niet heb. wat ik weet van de defecte verwarmingseleement is dat het 1950W vereist. AEG electrolux LBella (heb binnen dit nummer kunnen vinden:91452514300
Link naar reactie
Als je dit 91452514300 nummer in de deurrand hebt gevonden is het een Lavamat Bella. http://onderdelen.aeg.nl/product/1325347001/Verwarmingselement+wasmachine De trommel kan het element nooit raken tijdens draaien of verplaatsen. Kan alleen maar als er iets door de trommel heen is gegaan (spijker, haarclipje, bh-beugel oid) waardoor het element omhoog getrokken is of als de trommel los zit van het kruis of volledig uit z\'n lagers ligt. Als de trommel het element geraakt heeft zie je duidelijke slijt sporen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...