Ga naar inhoud

Electrolux EWF 146410W


Cor-5

Aanbevolen berichten

Mijn 2,5 jr. oude machine vertoond kuren die ik niet verklaren kan. Hij geeft de fout code E68 welke zou duiden op te hoge afleidingsstroom aan het verwarmingselement echter hij geeft ook code C7 = ook verwarmingselement. Echter de kuren zijn ook: niet starten, dan weer ineens opnieuw beginnen, deur niet open krijgen,timer telt af en stop dan, c.q. begint weer opnieuw. Blijft op 1 min staan, of het display geet geen enkele indicatie Enz enz Ik weet het even niet meer. Iemand een idee. Prod nr: 914 521 838 Serienr: 122 001 61 Type nr: HI 944 31
Link naar reactie
Hoe kom je bij die C7 melding? De machine kan alleen meldingen geven die met een E beginnen. E68 is inderdaad een aardlekkege probleem bij/van het element. Controleer de weerstand van het element tov aarde, dit moet oneindig zijn. Controleer ook of er water over het element lekt vanuit het lager. Controleer het elektronica module op koolborstel gruis (wat er na 2,5 jaar nog niet hoort te zitten...) en op losse contacten. Ik neem aan dat je 230V voorziening klopt en dat hij op een geaard stopcontact is aangesloten. Wat doet hij als je de stekker er andersom in doet?
Link naar reactie
Heb de wasmachine uit elkaar gehaald en alles wat door te meten is gemeten. Ook alle leidingen gecontroleerd. Alle sensoren en aansluitingen zien er goed uit. ook de printplaat vertoond op de eerste blik geen gebreken. Motor en koolborstels zijn ook in orde. De sensor voor temperatuur almede de staaf geven een normale ohmse indicatie, waarbij ik wel moet aanmerken dat ik de juiste ohmse waardes niet weet. Ik vermoed dat het gezien de veelvoud aan repeterende klachten alsmede incidentele klachten dat het de printplaat is of onderdelen hiervan. Ik denk dat ik maar eens met Electrolux bel, zal wel weer duur worden. Bedankt voor het meedenken
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...