Ga naar inhoud

Ratelend Geluid (niet de kogellagers)


julian-koster

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, Waarschijnlijk is deze vraag al een miljoen keer gesteld, ik kan echter nergens een definitief antwoord vinden. Als arme student heb ik gisteren een wasmachine op de kop weten te tikken. Het betreft een Siemens XL 1252. Bij de eerste test hoorde ik een raar krakend, ratelend geluid bij de motor. De ene kant van de motor staat via een rubberen \"band\" in verbinding met de trommel. De andere zijde, waar het geluid vandaan komt bestaat uit een gegroevde ring, verbonden met twee gele draden die mbv een plastic kapje over een uitsparing van de as geplaatst is. Bij het verwijderen van deze ring stopte het geluid direct. Is er iemand die mij kan vertellen hoe deze ring heet zodat ik deze kan vervangen? [img]http://i.imgur.com/w0el6XW.jpg[/img] Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Dat ding is de Tachospoel en moet er weer op. Binnen in deze ring vormige spoel zit een magneetje op de motor as. De magneet moet vast zitten op de as maar mag natuurlijk de tacho spoel niet raken. Zet de machine niet aan zonder deze spoel anders loop je het risico dat hij op hol slaat. Weet je zeker dat hij zonder deze spoel als je de trommel met de hand een vlinke zwiep geeft stil is?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...