Ga naar inhoud

LCD AEG86800 defekt


Aanbevolen berichten

Hallo, Van onze AEG 86800 wasmachine heeft het display het begeven. De machine werkt nog wel verder, alleen kun je niet meer zien waar hij mee bezig is, hoe lang het nog duurt etc. Het display is wel verlicht maar helemaal leeg. Ik heb zelf alle kontacten al gecontroleerd (flatcable naar LCD module) maar dat was allemaal ok. Dit repareren zal waarschijnlijk inhouden het complete bedineiningspaneel te vervangen met knoppen printplaat etc. dus een kostbare zaak. Al er iemand is die me aan zo\'n paneel (of alleen de LCD module) kan helpen hoor ik het graag. Ook andere tips welkom.
Link naar reactie
Hallo Harry, Bedankt voor de tip. Heb je toevallig de aansluitgegevens van dit type display, of in ieder geval de pin nummers waar de voedingsspanning voor het display op zou moeten staan? Zoals gezegd, de verlichting doet het wel dus die spanning is in ieder geval aanwezig. Wat m.i. wel een slecht teken is, is dat het stickertje dat op de druppelvormige chip van het LCD zit enigszins bruin verkleurd is....
Link naar reactie
Dat zou een indicatie kunnen zijn van een defecte aansturing, en dus einde display print. AEG/Electrolux levert alleen complete modules. Zit er koolborstel poeder/aanslag op de printplaten en het display? Zo ja: probeer dit er eens af te krijgen. Staat er iets aan nummers op de print en het display zelf? Geef dit dan even door, liefst ook met een paar foto\'s
Link naar reactie
Ik kan hier verder niets over vinden, alleen een Poolse http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2465013.html met het zelfde display. Meestal zit een display niet met een soldeer verbinding op de print maar met een \"zebra rubber\" Dat is een stripje die bestaat uit strookjes geleidend rubber en normaal rubber. Wip het display eens van de print, maak de koper of goud contacten schoon met alcohol/spiritus en zet de boel weer in elkaar. Mogelijk is dit voldoende.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo Harry, Ik wilde nog even laten weten dat ik via marktplaats een donor-machine heb gevonden: display overgezet, en de machine functioneert weer helemaal. Tevens nog wat andere onderdelen gedemonteerd en als reserve bewaard (snaar, element etc). De schokbrekers van die machine waren echter volgens mij niet best (je kunt ze zonder weerstand zo op en neer doen), en van mijn machine volgens mij ook niet (als je de trommel naar beneden drukt en lost laat blijft ie wel even schommelen). Hoe controleer je zo\'n schokbreker eigenlijk? Moet hij zwaar lopen? Groeten en nog bedankt voor je hulp, André
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...