Ga naar inhoud

Zanussi wasmachine (zwg 1200) start niet


Sylvia-Arts

Aanbevolen berichten

Zanussi ZWF 1200 moet het zijn. Mijn wasmachine deed al een tijdje vreemd met starten en afgelopen weekend deed hij niets meer. Heb eerst info gezocht op het internet en daar las ik ergens dat waarschijnlijk de deurvergrendeling stuk was. Nieuwe vergrendeling gekocht en hem er net ingezet, is gelukkig zeer makkelijk te doen voor mij als vrouw ;) Maar helaas, de wasmachine doet het nóg steeds niet! Das voor mij meer dan balen, want ik ben werkloos dus nutteloze aankopen ben ik niet blij mee :S Wat nu gedaan, wie oh wie kan mij op weg helpen, want ik wil toch graag weer wassen binnenkort.
Link naar reactie
Brand er geen enkel lampje meer? Zo niet: Verwijder bovenblad en volg het netsnoer naar binnen. Staat daar nog wel 230V op? Volg de draad verder naar de elektronica module. Staat daar nog wel 230V op? Haal de module van de bediening los en controleer deze op losse contacten, vooral bij de relais.
Link naar reactie
Ja sorry ik bedoelde 1x start/pauze+ einde en daarná 2x lampje start/pauze, zal beter opletten wat ik neerzet :S Maar ik heb geen idee hoe ik bij de achterkant kan komen, de machine staat in een kast en heb voorlopig geen hulp voor deze klus. Hij staat in een lekbak, maar deze is kurkdroog. Daarom dan tòch lekkage??? Kan er ook even bij vermelden dat deze storing is sinds ik hier woon, hier is het langzaam aan begonnen dat de wasmachine soms niet wou starten. En sinds een week dus ècht niet meer. Kan ik trouwens ergens terug vinden hoe je de achterkant open maakt?
Link naar reactie
Nou vraag me niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar de wasmachine van z\'n plaats gekregen. Alleen het bovenblad er af, want op de achterzijde was niets te zien waarmee ik het open zou kunnen maken. Heb, zo ver het ging, kabeltjes en aansluitingen gecontroleerd.Toen ik met een zaklamp naar binnen scheen, was het echt overal droog. Ook het filter buitenzijde er uit en schoongemaakt en toen kwam er wel iets water in de lekbak. De zooi weer in elkaar gezet en nogmaals geprobeerd te starten, nog een vreemder afpomp geluid als voorheen ..... maar starten? Dacht het niet pfff :-(
Link naar reactie
Mogelijk ziet de nivo regelaar niet de juiste waterhoogte. Verwijder bovenblad. (Rechts?) boven zit de nivo regelaar (= ronde schijf met een aantal draden een een rubber slangetje) Trek het slangetje van de nivoregelaar af en blaas dit slangetje goed door. Zet slangetje terug en probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
Reset de machine eens. - Machine moet uit staan en deur moet gesloten zijn. - Druk Start/Pause en Extra Spoelen samen in, houd ze ingedrukt en draai de programma knop 1 positie naar rechts. (= 90 graden wit/bont) - Blijf de knopen ingedrukt houden totdat de lampjes gaan knipperen en laat ze dan los. (minimaal 2 seconden) - Draai dan de programma knop in één keer door naar de 10de positie. - Druk opnieuw de knoppen Start/Pause en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt totdat de lampjes weer gaan knipperen en laat ze dan los. (minimaal 5 seconden) - Draai de programma knop in één keer verder door naar de uit positie. De machine is nu gereset. Zet de machine nu op afpompen. Gaat dit goed? Nee: lees de foutcode weer uit door de knoppen Start/Pause en Extra Spoelen weer samen in te drukken. Wat is de code? Ja: Kies voor centrifugeren. Gaat dit goed? Nee: lees de foutcode weer uit door de knoppen Start/Pause en Extra Spoelen weer samen in te drukken. Wat is de code? Ja: Kies voor spoelen. Gaat dit goed? Nee: lees de foutcode weer uit door de knoppen Start/Pause en Extra Spoelen weer samen in te drukken. Wat is de code? Ja: Kies voor hoofdwas. Gaat dit goed? Nee: lees de foutcode weer uit door de knoppen Start/Pause en Extra Spoelen weer samen in te drukken. Wat is de code? Ja: Kies voor voorwas.
Link naar reactie
Ik ben gelijk weer aan de gang gegaan .... Heb 2x moeten resetten, want tijdens de 1ste keer werd er beneden aangebeld. Na het resetten, wasmachine op afpompen, dit ging oké dacht ik ... een iets ander geluid dan ik gewend ben. Daarna moest ik centrifugeren, maar ik ging per ongeluk de andere kant op. En de wasmachine ging water pakken en de trommel draaide. Ik helemaal BLIJ, hoorde wel vreemde borrelgeluiden. Maar dacht, wacht even eerst maar alles doorlopen wat jij verteld had. Dus op 0 gezet en opnieuw afpompen, dat deed hij. Centrifugeren deed hij dus niet, foutcode als voorheen: 1x start/pauze samen met einde. Daarna 2x start-pauze Spoelen: nee, foutcode: zie boven Hoofdwas: nee, foutcode: zie boven Het is helaas bij de 1ne stuiptrekking gebleven. :-(
Link naar reactie
Mogelijk is het simpeler dan verwacht. Nogmaals resetten. Maak alle vakjes van de zeepbak droog. Selecteer het 90 graden programma en druk ook de VOORWAS knop in. Start de machine. Trek het zeepbakje iets open. Zie je hem nu water nemen via de voorwas bak? Laat hem z\'n gang gaan. Hij pompt nvvt het water weg en neemt dan weer water in via het hoofdwas bakje. Gaat dat goed? Controleer voor de zekerheid of er wel voldoende waterdruk op de kraan staat, of het filtertje tussen kraan en slang schoon is en of het filtertje tussen slang en machine schoon is. Het filtertje tussen slang en machine zit in de schroefdraad bus die aan de machine zit.
Link naar reactie
Beste Harry, het resetten is deze keer niet echt gelukt. De lampjes die hoorde te branden deden het bij stap 4 niet.(draai nu de progr. knop in 1x door naar de 10de positie) Of doe ik iets niet goed? Wát bedoel je eigenlijk met de 10de positie? Draai ik links óf rechtsom? Ik ben de 1ste keer van 90 graden rechtsom gedraaid en kwam uit op 30 graden fijne was. Ik heb ná de halve reset toch maar even uitgeprobeerd wat je had gezegd, maar dit ging ook niet echt. Er werd geen water gepakt uit het voorwasbakje, alleen uit de hoofdwas zeg maar. Ik heb dit progr. onderbroken en af laten pompen. Dit was ook een raar geluid en hoorde het heftig borrelen. Ik zag uit een ooghoek dat er water in de lekbak liep, was zo\'n 3 cm. Ik heb het eruit gehaald en de wasmachine uit het stopcontact gehaald en het water uit. Alle slangen en aansluitingen nog nagekeken, maar daar kon ik niets bijzonders vinden. Ik geloof dat ik het langzaamaan aan het opgeven ben :(
Link naar reactie
Je hebt nu blijkbaar ergens een echte lekkage. Het nadeel van deze machine is dat je de halve behuizing er af moet halen voordat je ergens bij kunt. Dit gaat dan om alle schroeven aan de zijkant van de machine en een aantal aan de achterzijde van de dwars balk waar de kuip aan hangt. Je moet de machine in 2 helften delen, de achterste helft kan er dan om weg. Is lastig als je dat nog nooit eerder gedaan/gezien hebt. Advies: met 2 personen doen.
Link naar reactie
Harry dat wordt voor mij lastig met 2 personen doen, ik heb 1 bevriende man maar die heeft meer gèèn tijd dan wel. Ik heb een wasachterstand van2 weken nu en de machine staat onwijs in de weg. (Staat normaal in een kast) Heb gisteren even nagekeken hoe oud de wasmachine was, hij is nu 7 jaar en 7 mnd. en heeft toen €238,- gekost. Ik geloof dat ik m maar met pensioen stuur en een nieuwe bestel op afbetaling. Het is niet anders, er moet echt weer elk weekend gewoon gewassen worden! Ik wil je wel BEDANKEN voor de hulp op afstand Harry!!! :+1:
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...