Ga naar inhoud

Lagers of motor defect Bosch WFO120A


Aanbevolen berichten

Mijn wasmachine maakte al een tijdje gillende en gierende geluiden. Gisteren kwam het tot een situatie waarbij zelfs de stop er uit sloeg tijdens het centrifugeren. Ik heb de machine kunnen leeghalen en daarna draaide hij weer en pompte zichzelf leeg. Leek mij dat de lagers vernieuwd moesten worden, gezien het geluid. Vanmorgen de boel uit elkaar gehaald en merkte dat er weinig tot geen speling in de trommel zit, zo op het gevoel dan. Vraag ik mij dus nu af, of het niet de motor kan zijn die deze geluiden maakt. Als ik die zou moeten vervangen wordt het een duur grapje..
Link naar reactie
Haal de snaar er af. Geef de trommel een slinger met de hand. Is hij dan stil? Draain de motor as met de hand rond, wat hoor je dan? Laat de machine draaien zonder snaar. Wat hoor je dan? Snerpend geluid kan ook heel goed de motor zijn. Meestal door versleten koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Maak de motor koolborstel stof vrij, dit kan de oorzaak van de sluiting geweest zijn. Indien de collector van het anker blauw is geworden of diepe groeven heeft is het meestal einde motor.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...