Ga naar inhoud

Bosch WFK7030M draait telkens maar ca 4


Ratteplan_ct

Aanbevolen berichten

Als je daarmee een tacho spoel bedoeld: ja. Aan de koolbortel zijde zit de tacho spoel. Deze zit echter ingebouwd in het http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/koolborstels/bosch/00547322/ van de motor, netzo als de koolborstels. Officieel is dit één geheel en moet je dit ook als zodaning vervangen. Ik verwacht echter dat de koolborstels versleten zijn. Controleer de lengte hiervaan. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Meet ook de tacho spoel door. draai ook langzaam aan het anker, de spoel moet dan een kleine spanning op wekken. Controleer ook de elektronica module op losse contacten bij de relais K1 en K2 en de Thyristor/Triac op de koelplaat.
Link naar reactie
HarryO, heel vriendelijk bedankt voor de info over het probleem met de wasmachine.Je idee over de versleten borstels was inderdaad correct, waren nog maar 10 mm lang en kon nieuwe los kopen.Blijft nog een vraag nl van de collector viel een bruine magnetische ring die uit twee delen bestond is dit correct of moet deze ook worden vervangen Bij voorbaat dank Rob
Link naar reactie
Die ring is denk ik de magneet van de tacho unit. Hiermee word de snelheid van de motor gemeten. Ik weet niet of deze uit 1 of 2 delen moet bestaan. Zijn het 2 identieke delen? Dan hoort het denk ik zo. Zo niet dan is hij gebroken en ik heb geen idee of je deze los kunt krijgen. Dan is het nl einde motor en moet je alsnog de gehele achter unit hiervan vervangen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...