Ga naar inhoud

kortsluiting


Terry-167

Aanbevolen berichten

Hallo! Onze Miele novotronic W729 maakt kortsluiting vanaf 30 graden. Bij een koude was doet de machine het wel. Vanaf 30 graden slaat echter de aardlekschakelaar af, en soms ook de groep. Kan dit bijvoorbeeld aan het verwarmingselement of de temperatuursensor van de machine liggen? Bij een programma van 30 graden slaat de schakelaar na een minuut of 2 om. Gisteren is er toevallig een rondje gedraaid op 90 graden met wat Soda. Kan deze kortsluiting hier een gevolg van zijn?
Link naar reactie
Ik begrijp dat dit voor de SODA beurt niet op trad. Mogelijk is het element lek waardoor er water in het element komt. Meet het element door op aardsluiting. Tussen de buitenste aansluiting en aarde moet dit oneindig zijn, tussen de buitenste aansluitingen onderling tussen de 15 en 50 Ohm. De machine heeft 2 elementen van 110V in serie zitten, dus beide meten. PS: geen SODA gebruiken in deze machine, SODA tast het aluminium trommelkruis aan waardoor deze sneller kan breken. Gebruik een wasmachine reiniger of evt azijn.
Link naar reactie
Klopt, hiervoor waren er geen problemen. De wasmachine laat de aardlekschakelaar omslaan op het moment dat de trommel voor de eerste keer stopt met draaien, na het vol laten lopen met water. Omdat de machine wel werkt op een koud programma, begrijp ik dan goed dat het water op dat moment niet langs het verwarmingselement gaat, maar langs een ander pad? En dat de machine dus wel kortsluiting maakt bij een programma met temperatuur, omdat dan het water door het verwarmingselement loopt? en ik ga het eens even nameten. Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
AEG LAVAMAT 76850 A Wanneer ik een was opzet slaan naar 5 minuten de stoppen door. Echter wanneer ik het “Kort Spoelen” programma draai, slaan de stoppen niet door en kan ik dit hele programma draaien. Zou het iets met het verwarmingselement te maken kunnen hebben? Ook zie ik constant het sleuteltje in beeld en krijg ik deur niet open..Wanneer ik Centrifugeren keis, slaan de stoppen ook door.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...