Ga naar inhoud

Water koud, pompt niet automatisch af


Stijn-4

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn 2e-hands Ariston ALD 120 doet het niet meer goed. Het water lijkt niet meer heet te worden en bij het wasprogramma pompt hij niet automatisch het water af, het komt helemaal tot bovenaan het venster te staan, is dat goed? Ik heb de filters gecheckt en niks gevonden. Handmatig op afpompen zetten werkt wel, de pomp doet het dus wel. Iemand een idee wat er stuk is?
Link naar reactie
Krijg je geen melding op het display? (indien aanwezig, er zijn meerdere uitvoeringen van) Als de machine een veel te hoge waterstand krijgt is het niet de pomp die niet goed maar of het inlaat ventiel dat open blijft staan of de nivo regelaar die niet de juiste water hoogte meet. Bij een defect inlaat ventiel zou de pomp boven een bepaald nivo vanzelf gaan draaien om overstroming te voorkomen. Ik neem aan dat dit niet bij jou gebeurt. Dan blijft in eerste instantie de nivo regelaar over. Bij een onjuiste waterhoogte meting zal hij ook niet verwarmen. Verwijder bovenblad. Je ziet nu (rechts ?) boven de nivo regelaar zitten (= ronder schijf met een paar draden en een rubber slangetje.) Trek het slangetje er af en blaas vlink in het slangetje. Blaas ook op het tuitje van de nivo regelaar, deze moet 2 keer klikken. Zet het slangetje terug en probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
Ah bedankt! Ik heb de niveau-regelaar gevonden en gecheckt. Zowel het slangetje als de regelaar doorgeblazen, dit ging makkelijk, er leek niks vast te zitten. Ik hoorde ook de 2 klikken van de regelaar. Helaas was hiermee het probleem niet verholpen. Bij het begin van het wasprogramma loopt de trommel tot de helft vol water en vervolgens krijg ik melding -H20. Ook lekt hij een klein beetje. Zou de slang van de niveau-regelaar aan de onderkant los kunnen zitten? Ik kon dat niet goed zien van bonvenaf...
Link naar reactie
Heb aan de onderkant van de wasmachine gekeken, de rubberen slang van de niveau-regelaar lijkt goed vast te zitten aan de aan de slang van de trommel naar de pomp. Wel was hij een beetje vochtig, dus misschien dat er een kleine lek in zit? Of zou het misschien de elektronica kunnen zijn? Iemand een idee?
Link naar reactie
De machine mag absoluut niet tot de helft vol lopen, max 10 cm vanaf de deurrand. Code 20 betekend dat de machine geen of niet snel genoeg water krijgt. Heb je hem water laten nemen via de voorwas of hoofdwas programma? Mogelijk werkt 1 van de 2 inlaat ventielen niet. Controleer beide door de weerstand hiervan te meten, trek de stekkers er dan wel af. Probeer de oorzaak van de lekkage te vinden, als het slangetje van de nivo regelaar lekt klopt de waterhoogte ook niet.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...