Ga naar inhoud

Siemens s14-74


Cindie753

Aanbevolen berichten

Ivm opnieuw inrichten wasplaats, heb ik dit weekend diverse malen de wasmachine verplaats. Nu alles weer op zijn plaats staat, en de stekker van de wasmachine weer in het stopcontact zit, wil ik deze weer gaan gebruiken. Nadat ik de machine aan heb gezet, komt er alleen maar een siemens logo in de display te staan. Bediening van de drukknoppen resulteert alleen maar in een pieptoon. Wie heet er een idee wat er aand e hand is?
Link naar reactie
Het meest voor de hand liggende is een los contact/losse stekker verbinding. Verwijder het bovenblad en loop kabel voor kabel langs en druk de stekkers hiervan goed aan. Er zou ook nog water op de bodem van de machine kunnen staan waardoor de lekkage sensor in werking is getreden maar deze hoort dan een foutmelding te geven. Verwijder hiervoor het achter panneel.
Link naar reactie
Toch te vroeg gejuichd. Alles weer dicht geschroefd, heel het spul op zn plaats, en .... Weer hetzelfde. Weer alles van de muur, open gemaakt, ( niet zo slim, maar stekker zat er hele tijd in) nog wat gerommeld met de sensor, maar helaas, niets veranderd. Op dat moment zie ik dat er nogsteeds spanning opstaat, dus ik haal de stekker uit de verlengsnoer. Nog wat gerommeld, steek de stekker direct in het stopcontact, en hij werkt... Steek hem in de verlengsnoer, niets. Nu blijkt dat ik bij het van de muur halen Vande wasmachine waarschijnlijk de stekkerdoos beschadigd heb( aardedraad los uit stekker) Lijkt er dus sterk op dat als er een aarding probleem is, de machine niets doet behalve een siemens logo tonen. ( andere apparaten werken namelijk wel op de stekkerdoos) ik ben er dus uit, hoop dat ik andere er ook mee help. Heb dit probleem diverse malen op forum gezien, maar nergens met een duidelijke oplossing.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...