Ga naar inhoud

Wasverzachter loopt niet weg


daanmeboer

Aanbevolen berichten

AEG wasmachine OKO Lavamat 6170 Na een wasbeurt is de wasverzachter enigszins verdund maar niet weggelopen. Ik heb al heel wat rondgeneusd op de interwebs en al heel wat geprobeerd en bekeken. Waar het op neer komt is dat er drie rijen waterdispensers in het dak van de wasmiddelen bak zit. Bij de hoofdwas kiest die de juiste rij (middelste) echter op het moment dat de wasverzachter dispensers aan de beurt zijn(linker rij) loopt er water door de dispensers van het voorwasmiddel (rechter). De gaatjes en bak zijn allemaal grondig gereinigd en ik heb de kap er ook al af gehad maar ik kan niet bij het systeem dat de verdeling van het water regelt aangezien dit in een plastic omhulsel zit. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik zou kunnen doen om het op te lossen? Alvast bedankt. Daan ps. excuses voor het plaatsen in het verkeerde subforum, zou een moderator dit kunnen aanpassen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je wasmiddelenbakje word gevuld door 3 verschillende inlaat ventielen. Het zou kunnen dat het filtertje tussen kraan en slang of slang en machine verstopt zit. Hierdoor is de waterdruk dan te laag. Ook kan de rubber klep in het inlaat ventiel verkalkt zijn, hij gaat dan niet volledig open. Je kunt als test het inlaat ventiel los halen van de zeepbak en kijken of er wel voldoende water uit geperst word als de klep open gaat. PAS OP: het inlaat ventiel word met 230V aangestuurd.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het klinkt misschien stom maar ik had hetzelfde probleem met mijn wasmachinebakje voor mijn droger, ik heb een boschwasmachine en ik heb ook nog naar de dealer gebeld, maar ik werd daar nietveel wijzer van! ik heb ook de lade eraf gehaald maar kon daar niet veel mee! toen maar heel ouderwets een bakje kokend water en soda en een tandenboorstel gepakt en heb het laadje waar de wasmiddel en de wasverzachter ingaan eruit gehaald en dan zie je bonenin de wasmachine heel veel gaatjes! flink geschrobt met 3 tandenborstels en water en soda en voila het gaat prima met de wasverzachter! Hoop dat je hier wat aan hebt!
Link naar reactie
Het klinkt misschien stom maar ik had hetzelfde probleem met mijn wasmachinebakje voor mijn droger, ik heb een boschwasmachine en ik heb ook nog naar de dealer gebeld, maar ik werd daar nietveel wijzer van! ik heb ook de lade eraf gehaald maar kon daar niet veel mee! toen maar heel ouderwets een bakje kokend water en soda en een tandenboorstel gepakt en heb het laadje waar de wasmiddel en de wasverzachter ingaan eruit gehaald en dan zie je bonenin de wasmachine heel veel gaatjes! flink geschrobt met 3 tandenborstels en water en soda en voila het gaat prima met de wasverzachter! Hoop dat je hier wat aan hebt!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...