Ga naar inhoud

W802 wordt zeer heet


SjengCoumans

Aanbevolen berichten

Beste forumgangers, Na enige tijd van afwezigheid keer ik terug op dit forum vanwege de goede hulp die ik destijds van jullie ontving. Mijn moeder heeft een W802 die snikheet wordt zodra je boven de 40 graden een programna kiest. 30 graden is dus geen probleem. Ik neem aan dat de thermostaat defect is, wat zeggen jullie? Waar bevindt zich dit onderdeel en is dit goed te vervangen? (5 jaar automonteur geweest)
Link naar reactie
Niet dat ik weet, mogelijk is er een zelftest optie in de machine maar daarvoor ken ik de Miele systemen niet voldoende. Om er bij te komen moet je de voorzijde van de machine open maken. De gehele voorkant kan nl naar rechts open draaien. - Draai de 3 bouten in de deur opening er uit. - Achter het zeepbakje zitten 1 of meerdere schroeven, draai deze er ook uit. - Mogelijk zitten er ook schoeven in/achter het front. - Als de machine een plint heeft zitten daar ook schroeven. - Achter het klepje van de pomp zit een schroef of een clip. Draai dan de gehele voorkant naar rechts open. De temperatuur voeler zit ergens naast het element, ongeveer duim dikte met 2 draden er aan. Het relais zit mogelijk boven in de machine, volg de draden van het verwarmings element en je komt hem vanzelf tegen. Evt extra informatie kan forum collega Witgoedexpert je nog geven.
Link naar reactie
Hoi dit kan inderdaad de Ntc bij het element zijn wat je kan testen is de Ntc eruit halen en dan de weerstand doormeten als je hem daarna in je hand warm maakt dan moet de weerstand veranderen Maar meestal zit net probleem in de electronika Je kan dit allen merken door de machine een paar maal op 30 graden te laten draaien en als het echt de elektronica is dan zal hij soms heter worden Het is een lastige klacht die soms voorkomt en soms niet meestal is de voorzijde van de zeepbak helemaal vervormd en dan is net gewoon echt mis. En eigenlijk altijd over en uit Ik hoor het wel als je vragen hebt ?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...