Ga naar inhoud

Bosch extreem veel geluid bij centrifuge


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Gezien je omschrijving heb je mogelijk een probleem met de lagers. Draai de trommel eens met de hand rond. Gaat dit geleidelijk? Maakt dit een niet normaal geluid? Kun je de trommel naar voren/achter/boven/onder/links/rechts bewegen tov de kuip? Hangt de trommel in het midden van het deur gat en als je de trommel draaid blijft dit dan ook zo? Is het geuid een gebonk, geratel of gepiep?
Link naar reactie
Ik kan hem naar mijn gevoel ronddraaien. Het draaien maakt een geluid zoals een fietsband die langs iets gaat. Is dat normaal? Daarnaast is het geluid tijdens de centrifuge een enorm gebonk. Het lijkt dan net of wasmachine uit zijn voegen gaat barsten. Het gebeurt ook niet altijd.
Link naar reactie
Verwijder het bovenblad. De kuip hangt in 2 of 4 veren. Zitten deze nog vast? Druk de kuip eens geheel naar beneden. Kun je de bodem van de schokbrekers voelen? De andere vragen heb je nog niet beantwoord. Er is nog een mogelijkheid: laat de machine eens geheel leeg lopen en open dan het filter van de pomp. Hoe vuil is deze en zit er ook een bruin/grijze prut in? Als de pomp vuil is of de machine prut bevat ziet de nivo regelaar ook niet het juiste water nivo en gaat de machine mogelijk al centrifugeren bij een nog te hoge water stand. De was is dan nog niet goed verdeeld en dus gaat de machine bokken. Voor meer informatie graag het volledige type nummer, staat in de deurrand.
Link naar reactie
Het betreft bosch wfo2452nl/07. De kuip hangt in 2 veren. Deze Zitten nog vast Heb de kuip naar beneden gedrukt en ik voel geen bodem. De kuip hangt in midden en ik kan deze alle kanten op bewegen. Machine leeg laten lopen en filter van de pomp geopend. Niet veel viezigheid gezien. Heb zelfs in filtertje geblazen. Heb je enig idee en heb ik alles nu beantwoord. Alvast bedankt voor de tijd.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
beste, heb een probleem met mijn wasmachine (bosch logixx 8 Vario Perfect Type WAS32463FG). Wanneer ik mijn wasmachine start krijg ik een extreem hard geluid (geratel, geen gepiep) enkel in begin, maar na enkele minuten verdwijnt deze geluid maar komt weer op wanneer trommel begint te zwieren enkel heb ik opgemerkt dat mijn trommel niet mee wil draaien samen met dat geluid pfff,,, heb het gevoel dat er iets mis is met mijne trommel? Want heeft de kracht niet om te draaien/zwieren. Wat moet ik doen? Kan u mij hierbij helpen? Ik hoor het wel. Alvast bedankt. Groeten
Link naar reactie
beste, heb een probleem met mijn wasmachine (bosch logixx 8 Vario Perfect Type WAS32463FG). Wanneer ik mijn wasmachine start krijg ik een extreem hard geluid (geratel, geen gepiep) enkel in begin, maar na enkele minuten verdwijnt deze geluid maar komt weer op wanneer trommel begint te zwieren enkel heb ik opgemerkt dat mijn trommel niet mee wil draaien samen met dat geluid pfff,,, heb het gevoel dat er iets mis is met mijne trommel? Want heeft de kracht niet om te draaien/zwieren. Wat moet ik doen? Kan u mij hierbij helpen? Ik hoor het wel. Alvast bedankt. Groeten
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, Wij hebben een bosch wasmachine van 4 jaar oud. Deze maakt nu een piepend geluid bij het centrifugeren. Echter gebeurd dit niet bij elke was. De filter is leeg het rubber is leeg, het lijkt alsof er iets aansleept aan de andere kant van de trommel. Heeft iemand dit ook en wat kan dit zijn? En hoe kunnen wij dit verhelpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Er kan iets tussen trommel en kuip zitten, bv een bh-beugel, munt enz. Schijn met een zaklamp door de gaatjes van de trommel en kijk of je iets ziet wat er niet hoort. Ook kan het een lager probleem zijn (zeer waarschijnlijk...) Zit er speling tussen trommel en kuip? Draait de trommel netjes centraal in het midden van de kuip of draait hij als een ei? Laat hem eens draaien zonder bovenblad en achter paneel, mogelijk hoor je dan beter waar het geluid weg komt. Het kunnen ook de schokbrekers, ophang veren, pomp en motor zijn. Voor meer hulp het volledige type nummer uit de deurrand vermelden. Afhankelijk van het type is het mogelijk om de lagers te vervangen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Geachte heer, Nadat er een BH beugel tussen de binnen- en buitentrommel van onze Bosch WFG140A gezeten heeft (en verwijderd door aan de achterzijde het verwarmingselement te verwijderen) maakt de wasmachine soms een hard tikkend geluid bij 1400 rpm (gedurende de wasbeurt wordt er meerdere malen gecentrifugeerd op lagere toerentallen en dat geeft geen problemen). Alles nagekeken maar kan niets speciaals vinden. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het verwarmingselement niet ver genoeg naar binnen gedrukt is. Het bevestigingsrubber kon namelijk geheel over het verwarmingselement geschoven worden en zit niet vast aan het element terwijl dit wel zo lijkt te zijn bij nieuwe elementen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 3 maanden later...
Dag, Onze Bosch wasmachine Avantixx 7 (snr. WAQ28460NL/06 FD 9108 000367) maakt extreem veel geluid bij het draaien, nog het best te omschrijven als gerommel. Prut onderin bij de pomp kan het niet zijn, pas schoon gemaakt. Ook als ik de trommel met de hand draai, maakt die het rommelende geluid. Bij centrifugeren is het lawaai oorverdovend. Bovenblad verwijderd: de veren zijn heel, als ik tegen de trommel duw, voel ik geen bodem. Wat zou het kunnen zijn, lagers? Dank!
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...