Ga naar inhoud

-= Nieuwe game engines topic deel 7 =-


Aanbevolen berichten

:o dat ziet er erg goed uit zich! erg leuk om zo te zien hoe de graphics in de verschillende ut versies vooruit zijn gegaan. Toch vind ik het jammer dat de plaatjes van ut99 en ut03/04 erg onduidelijk/onscherp zijn zo is het moeilijk vergelijken en het lijkt daardoor meer alsof de nieuwste een heel stuk mooier is. EDIT: ik weet ook wel dat die veel meer polygonen heeft ;)
Link naar reactie
  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    340

  • 4 maanden later...
Ik denk dat het qua techniek wel goed zit met de meeste nieuwe engines. Unreal-Engine 3 lijkt nu dan wel 'super', maar net als zo vaak zal het redelijk 'normaal' zijn als het eerste spel er is. Ik vraag me alleen af wat dat betekent voor het modificeren van spellen die van deze engines gebruik gaan maken. De teams zullen groter moeten worden, want niemand zal alles in z'n eentje kunnen. En daarnaast zal een en ander nog meer tijd eisen ook ...
Link naar reactie
lol ... Red Dragon. Dat dacht ik ook ff. 't is idd net Far Cry met misschien een beetje betere textures. // --- Dat die GravGun niet origineel (meer) is vind ik geen probleem. Het lijkt me vanuit het oogpunt van de ontwerpers juist de beste manier om makkelijk met de physics te kunnen spelen zonder met lijken te moeten gooien.
Link naar reactie
Aangezien Far Cry een X850XT al laat zweten @ 1600x1200 (waar ik op "moet" spelen ivm mijn native resolutie van mijn TFT) ben ik bang dat het bij deze engine niet veel soepeler word ;) Hij heeft inderdaad net wat meer detail als FarCry, alhoewl de figuren die je in een van die filmpjes ziet er niet echt geweldig uit ziet. Die matrix achtige effecten (a la Max Payne alleen dan beter) zien er wel erg goed uit.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Riddick heeft meer detail textures en ps2 reflecties, het lighting syteem van Doom3 vond ik mooier, maar in het geheel vond ik Riddick aardig partij geven tegen Doom3 kwa gfx. Ik bepaalde kanalen is de Splintecell Chaos Theo. SPdemo te krijgen, in één woord; wow!, alle toets en bellen in deze aangepaste unrealengine: http://www.ngemu.com/forums/showpost.php?p=835712&postcount=1
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de demo van Splinter Cell 3 gespeeld, de GFX zijn inderdaad heel erg goed, het water ziet erg realistisch uit en ook de natte kleding en stenen e.d. Ook de karakters zijn erg gedetaileerd, alleen glimmen de huiden wel erg af en toe, dat had Far Cry ook al soms. Ik kan geen Hardware Shadow aan zetten met de X850XT die ik nu gebruik, zeker een nVidia optie? morgen even kijken wat een GeForce 6800 doet.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Er komen weer nieuwe filmpjes van Unreal-engine 3.0 binnenkort, omdat er een (nieuwe) demo is geweest op de GDC (Games Developers Conference). Deze site staan enkele in het beruchte 'shaky cam'-formaat ;) http://www.1up.com/do/download?cId=3138759 In een van de filmpjes zie je een fakkel, waarvan de vlam gaat 'roken' als ie harder beweegt wordt. Physics-engine is weer een stap verder & natuurlijker (een demo met 600 'stenen' ...), maar de vraagt blijft wat er in een spel van te merken zal zijn. http://www.beyondunreal.com/daedalus/singlepost.php?id=7887 MS bevestigd dat UE3 'de' engine voor Xbox2 zal zijn/worden ... Bron : http://www.beyondunreal.com/daedalus/singlepost.php?id=7884 // http://www.rasterwerks.com/ zou een fps-engine op basis van Shockwave hebben ontwikkeld. Het ruikt naar een 1 april-grap IMHO, maar wie weet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...