Ga naar inhoud

Eizo Flexscan L557 geeft geen scherp beeld


Aanbevolen berichten

Ook ik heb na de test in Computertotaal een Eizo flexscan L557 gekocht, maar ik vind dat teksten in gewone programmas zoals Word niet scherp te zien zijn. Het gaat dan met name om vette letters, en letters met diagonalen erin (zoals de W, de X etc.) Ik heb een 32 mb Geforce Nvidia 2gts ddr 4agp grafische kaart, ik heb geupdate drivers hoiervoor gedownload, maar het blijft hetzelfde. Mijn monitor staat ingesteld op 1280x1024 pixels en de refresh rate op 60 mhz, dit zijn volgens eizo de goede instellingen. Hiervoor heb ik altijd gewone monitoren gehad. Ik vraag mij af of dit gewoon een probleem van een tft scherm is waar ik maar aan moet wennen of dat er iets mis kan zijn.
Link naar reactie
[quote:a645b762cb="hard27"]Ook ik heb na de test in Computertotaal een Eizo flexscan L557 gekocht, maar ik vind dat teksten in gewone programmas zoals Word niet scherp te zien zijn. Het gaat dan met name om vette letters, en letters met diagonalen erin (zoals de W, de X etc.) Ik heb een 32 mb Geforce Nvidia 2gts ddr 4agp grafische kaart, ik heb geupdate drivers hoiervoor gedownload, maar het blijft hetzelfde. Mijn monitor staat ingesteld op 1280x1024 pixels en de refresh rate op 60 mhz, dit zijn volgens eizo de goede instellingen. Hiervoor heb ik altijd gewone monitoren gehad. Ik vraag mij af of dit gewoon een probleem van een tft scherm is waar ik maar aan moet wennen of dat er iets mis kan zijn.[/quote:a645b762cb] Als je Windows XP hebt, denk ik dat je Cleartype hebt aangezet. Ik geloof dat je dat kunt uitschakelen in Start, configuratiescherm, display en dan tabblad Effects (zo uit mijn hoofd. Kan het mis hebben.)
Link naar reactie
ja idd dat cleartype moet je ff mee rommelen, ik weet niet meer of het nu aan of uit is (heb er bij een kennis mee zitten rommelen) Andere vraag: toevallig al een game gespeeld op de l557, in een ander topic hier heeft iemand de monitor weer teruggebracht omdat er zoveel ghosting zou optreden? Hier al ervaringen mee?
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde ook gehad met een ander type monitor toen was het zo dat mijn kabel te lang was(videokaart-->monitor) en op de een of andere manier was mijn videokaart niet goed, ik had toen een gf 256 en heb er vervolgens een gf4 mx in gezet, omdat de beeldkwaliteit(2D) beter was en inderdaad het beeld wat meteen een stuk scherper. wat toen ook nog wel een verbetering gaf was het aanpassen van de horizontale en vertikale frequenties. die kun je erg goed aanpassen als je win98 hebt. je geeft dan aan dat je moet afsluiten en dan komt er een donkere waar over het beeld en dan mag je geen dikke strepen door het beeld zien lopen als dat wel zo is moet de de horizontale of vertikale frequenties aanpassen. hoop dat je dit een beetje helpt 8)
Link naar reactie
Dank voor de reacties. Ik heb windows Me, dus de optie Cleartype staat niet in effecten. De andere tip, horizontale en verticale frequenties aanpassen, hoe doe je dat - in Windows Me? Ik heb overigens nog geen games op deze monitor gespeeld (want ik heb geen games). Een andere grafische kaart kopen zie ik als allerlaatste optie, want dat betekent (veel) geld uitgeven terwijl het niet zeker is of het uberhaupt zal helpen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...