Ga naar inhoud

9500 pro geluidsproduktie


Aanbevolen berichten

Hallo....... Ik ben van plan om een 9500 pro kaartje aan te schaffen. Als je de revieuws mag geloven zit er - voorwat betreft ontwerp en prestaties - niet veel verschil in de kaarten van diverse fabrikanten en is prijs/prestatie verhouding over het algemeen prima in orde. Ik vind echter niets terug over geluidproductie van de fan's op de kaarten. Is er iemand die me een tip kan geven? Ben niet van plan om het ding meteen te overklokken. Hij moet gewoon stil zijn zonder dat ik er zelf een andere koeler op moet zetten. Alvast bedankt! :D
Link naar reactie
Thanks voor de info.....Maar ik denk dat ik snel moet zijn als ik nog een 9500 pro wil krijgen. De 9500 pro wordt overal vervangen door de ietwat duurdere 9600 pro met een veel hoger GPU frequentie en minder performance. :( Het kreng zal waarschijnlijk veel warmer worden (alhoewel ik ook al pic's met passieve koeling heb gezien....inderdaad special edition van Saphire)
Link naar reactie
De Radeon 9600 is minder warm dan de Radeon 9500 door een ander productie procédé (0,13 micron ipv 0,15micron). hierdoor loopt de Radeon 9600 op hogere klok snelheid. De Radeon 9500 pro zal nog wel leverbaar zijn. het is zoals je zelf al aangeeft een betere keuze. Koop er een en zet er zelf een zalman cooler op, of laat hem aanbrengen door je leverancier.
Link naar reactie
Voordat je een Zalman koeler op je 9500PRO zet overweeg dan eerst twee dingen: 1) Probeer eerst een tijdje de standaard actieve koeling (mijn club3d 9500PRO koelertje hoor ik niet tot nauwelijks en ik stel hoge eisen aan de geluidsproductie van mijn comp. 2) Een passief zalman blok heeft best wat airflow nodig en daar heb je weer fans=geluid voor nodig...
Link naar reactie
Ik ben het volkomen met baxcorp eens, kijk eerst even of je het nodig hebt, ipv nodig denkt te hebben.. Daarbij lijkt mij een passieve cooler voor 100% zinloos. De cooler maakt nauwelijks geluid, ik hoor het in ieder geval niet. Daarbij valt het geluid waarschijnlijk in het niets in vergelijk met je hardeschijf, die er qua geluid flink boven zal zitten.. Dat is nu ook bij mijn pc zo (Maxtor 740dx 80gb, zalman 6000cu, sapphire 9500pro).
Link naar reactie
Ik sta voor alle tips open, als ik de fan van het kreng maar niet hoor. CLub3D kaartje lijkt mij een prima optie. Voor 195 euro is ie hier bij de comp.boer op de hoek al te krijgen. Was een beetje huiverig voor club3d (onbekend maakt onbemind). Zal het even aan kijken met de orginele fan. 8)
Link naar reactie
Ik heb het hier nog niet gelezen maar het koelertje van mijn Sapphire 9500 pro begon na een maand al te janken; heb er toen een Zalman opgezet en zeer tevree. Wat een zielig flutkoelertje zat erop zeg, vergeleken bij de Zalman! Ga ervan uit dat de koelprestaties flink zijn toegenomen, alleen al op basis van het convectie-oppervlak; airflow is er zat in mijn Chieftec maxi.
Link naar reactie
Heb zelf een Hercules 9500 Pro, top kaartje trouwens. Van overmatig fan geluid heb ik nauwelijks last sterker nog ik hoor hem nauwelijks! Het enige wat je bij mij hoort is die verrekte cpu fan die ik middels een regelaar dankzij het warme weer op volle toeren heb lopen. Ben blij als het weer wat koeler wordt zodat ik het toerental weer wat omlaag kan schroeven en dus minder geluidsoverlast heb. 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...