Ga naar inhoud

LCD-monitor EIZO FlexScan L557 ongeschikt voor Games??


Aanbevolen berichten

Ik heb een EIZO FlexScan L557 gekocht omdat deze als beste uit de test van CT! kwam en geschikt voor Games zou zijn. Groot was mijn teleurstelling toen bleek dat bij bewegingen het beeld wazig wordt (Ghosting). :( Zelfs als ik een venster verschuif, maar vooral bij Games. Ik speel veel Quake en dan wordt het beeld te wazig om goed te kunnen spelen; het doet ook zeer aan de ogen na een tijdje. Ik heb de videokaart, GF4MX440, vervangen door een RADEON9700. Het lijkt erop dat bewegend beeld nu iets beter gaat, maar toch is het te slecht voor Quake. :cry: Ik ga een kabel kopen om de monitor en videokaart digitaal, via DVI, aan te sluiten. Hopelijk help dit, maar ik ben bang van niet. Verder is dit een prachtige monitor, maar als dit 'Ghosting' niet weggaat, breng ik hem terug naar de winkel. :evil: Zijn er meer die dit probleem hebben of weet iemand een oplossing voor dit probleem, reageer dan AUB. 8)
Link naar reactie
LCD schermen zijn (nog) NIET geschikt voor 3d games waar je een hoge fps wilt halen. De snelheid van 15ms (zoals valselijk is aangegegeven) wordt in de praktijk alleen gehaald bij een pixelverkleuring van wit naar zwart. Dit is een situatie die in de praktijk bijna nooit voorkomt. Op het moment dat de pixels grijsheden moeten veranderen loopt de response tijd al snel op naar zo'n 30 tot 40 ms. 30-40ms is veel te langzaam voor een 3d gamer. Een gewone CRT beeldbuis is vele malen sneller dan de 15ms die zogenaamd gehaald kan worden dus mijn advies: een LCD voor een gamer is hetzelfde als een skelter voor Jos Verstappen! dus wachten met de aanschaf van een LCD scherm (geld uiteraard alleen voor de 3d gamer). (zie het C'T magazine van deze maand voor een eerlijke lcd test!)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb bij enkele winkels gevraagd of ze een DVI-kabel hebben en steeds hadden ze hem niet. Ik kan de monitor binnen 14 dagen ruilen (gekocht bij de Media Markt), en morgen is de laatste dag dat dat kan. Ik vraag mij nu af of ik hem zal ruilen, in de hoop op verbetering, of maar gelijk mijn geld terug moet vragen. *diniz, wat bedoel je met 'de res. op minimaal 72hz te zetten'? *hjs, de specs: -EIZO: 'response tijd:25 ms' -MM: 'response tijd:20 ms,geschikt voor games' -C!T5 : 'Als slechtste reactietijd noteerden we 15 milliseconden' *janjansen, waar kan ik die eerlijke lcd test vinden? Ik snap er niks van. Computer! Totaal heeft die lcd-schermen toch goed getest? Het blad 'Power Unlimited nr 5 had een review van de 'Nec-mitsubishi LCD 1501 en 1701' Daarin stond o.a. 'reactietijd van 16 ms' en '..is de reactiesnelheid zodanig dat van wazen en felle schitteringen geen sprake meer is'. Nou, ik moet het eerst maar eens zelf zien! Waarschijnlijk vraag ik mijn geld terug of probeer ik toch eerst een andere EIZO FlexScan L557. Het is echt een prima scherm bij stilstaan beeld en bij spellen zonder snelle bewegingen en/of een hoge FPS (ik weet niet precies waar het aan ligt), zoals 'C&C Generals', maar bij 'Quake 3 Arena' is het 'Ghosting' irritant en hinderlijk. Wordt vervolgd..
Link naar reactie
[quote:c901ecc361="Kw3Ls"]Bedankt voor jullie reacties! *janjansen, waar kan ik die eerlijke lcd test vinden? Ik snap er niks van. Computer! Totaal heeft die lcd-schermen toch goed getest? Het blad 'Power Unlimited nr 5 had een review van de 'Nec-mitsubishi LCD 1501 en 1701' Daarin stond o.a. 'reactietijd van 16 ms' en '..is de reactiesnelheid zodanig dat van wazen en felle schitteringen geen sprake meer is'. Nou, ik moet het eerst maar eens zelf zien! Waarschijnlijk vraag ik mijn geld terug of probeer ik toch eerst een andere EIZO FlexScan L557. Het is echt een prima scherm bij stilstaan beeld en bij spellen zonder snelle bewegingen en/of een hoge FPS (ik weet niet precies waar het aan ligt), zoals 'C&C Generals', maar bij 'Quake 3 Arena' is het 'Ghosting' irritant en hinderlijk. Wordt vervolgd..[/quote:c901ecc361] De test in de C'T magazine van hmm juni http://www.fnl.nl/ct-nl/ En de reactietest klopt ook wel die ze opgeven maar alleen bij een zwart naar wit pixel verkleuring. Om van groen naar blauw te gaan (of willekeurig andere kleuren) is andere koek voor een lcd scherm. Advies: probeer hem terug te brengen en koop een goede CRT 19". Stop er een goede grafische kaart bij en geen LCD kan daar tegenop 8)
Link naar reactie
[quote:8ec816ab77="Ger_T"]Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik was nl voornemens dit scherm te kopen. Dit omdat ik redelijk vaak game en dit scherm een reactie snelheid van 15 ms had. Dat laatste is volgens mij 25 ms. [/quote:8ec816ab77] [url=http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=3538] Deze wordt geadverteerd als een echte Gamers TFT.[/url]
Link naar reactie
Vorige week donderdag heb ik de LCD-monitor teruggebracht naar Media Markt en het geld teruggekregen (dat kon die dag voor het laatst). Ik had nog graag een DVI-kabel willen proberen, maar ik kon niet snel genoeg aan zo'n kabel komen. Ergens op dit Forum staat dat een DVI-kabel een enorm verschil geeft, dus misschien ook wel minder ghosting. Voordat ik de monitor terugbracht, heb ik hem nog even vergeleken met mijn CRT-monitor, door ze beide aan de videokaart (ATI R9700) aan te sluiten. Bij stil beeld is de LCD veel mooier, heel scherp en helder. Resolutie moet wel 1024x1280 zijn. Bij bewegend beeld (Quake 3 Arena) blijft het beeld scherp bij de CRT, bij de LCD niet. Jammer, maar helaas :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...