Ga naar inhoud

Overklokken Geforce 440MX


Aanbevolen berichten

Ik heb m'n leadtek Geforce MX440 overgeklokt met "rivatuner" Ik heb de core op 333Mhz (ipv 270) en het geheugen op 486Mhz Als ik nu verder ga komt er een uitroep teken te staan. Kan ik nu nog (veilig) verder overklokken? M'n computer is nog wel super stabiel. 2de vraag ik heb de fsb op 140Mhz en de processor staat op 1684Mhz Als ik de fsb nu verhoog naar 141Mhz crasht ie al met 3d mark 2001. Als ik het voltage verhoog zou ik dan nog verder kunnen overklokken? En als ik dat doe brand m'n cpu dan niet door? En weet iemand mischien nog andere dingen om m'n pc sneller te krijgen? Zou het trouwens uitmaken als ik windows xp draai ipv 2000 voor de score? 3D mark 2001 score 6775 Systeem: Windows 2000 Amd athlon xp 1900+ @ 1684Mhz 256mb ram msi kt3 ultra2 moederbord Geforce MX440
Link naar reactie
uitroepteken of niet zolang je systeem niet onstabiel lijkt te worden kom thet wel goed, wel als je wat overklokt eens een straf spel opstarten er een keer een half uurtje op spelen en zien of alles netjes verloopt. Houd er wel rrekening mee dat de zomer voor de deur staat en dat op heel warme dagen de temps nog hoger zullen gaan liggen
Link naar reactie
Als ik hem op 344Mhz core heb en 513 geheugen krijg ik na een tijdje wel artifacts niet heel erg ofzo maar toch. Hij draait stabiel op 333 en 486Mhz Temperatuur is zonder over te klokken stressed 43 graden rond de 35 graden voor het moederbord (dat is met kast open omdat er nogal gare casefans in m'n kast zitten kas dicht komt de temp namelijk rond de 76 graden) Met overklokken temperatuur 46 graden cpu 37 moederbord Zou ik trouwens een hoger score halen als ik een schone win 98 installatie doe met alleen drivers en 3dmark, want als ik m'n score vergelijk met anderen zijn de hoogste scores altijd met win 98.
Link naar reactie
Je kan inderdaad je kaart kapot maken met te ver overklokken, echter dat gaat niet zo snel, ik heb het met een Leadtek Ti 4400 gehad, als je lange tijd Overklokt (paar maanden) dan kan de kaart op een gegeven moment de geest geven. laat dus nooit je kaart op de hoogst mogelijke stabiele stand draaien. doe altijd een tikkie terug. AOM heb je de FAQ ook gelezen?
Link naar reactie
Ik heb nog een keer 3d mark gedraait na wat tweak programmatjes 6916 3d marks het lukt me niet om 7000 te halen :evil: http://service.futuremark.com/compare?2k1=4635645 Maar ik denk dat ik nu maar stop met overklokken want straks gaat m'n dure :P MX kapot. Ik heb hem nu weer op 333Mhz en 486Mhz. Bedankt voor de hulp iedereen. and btw ik heb de faq gelezen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...