Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Okee, ik heb weer is een vraag over m'n 3d kaart. Ik heb dus een PowerColor Ati Radeon 8500LE, met catalyst 3.2 en directX9 (ik weet het ik weet het, ik heb maar een DirectX 8.1 kaart). Eerder was ik er al achter gekomen dat deze kaart op de fabriekswaarden 'ver' beneden z'n 'goede' snelheid van de Core/Memory liep. Op zo'n 225 Core en 184. nog wat memory. Ofzoiets, weet niet precies meer. Ik heb hem nu op 250/240 staan en ik wilde de kaart is wat overklokken. Het probleem is echter dat ik in Powerstrip bij de memory niet hoger kom dan 245 omdat de fabriekswaarden zo laag staan (of weet ik het wat) (de 'slider' accepteert het niet verder, staat ver in het 'rode' gedeelte). Wat moet ik doen om de fabriekswaarden zodanig hoog te laten staan zodat ik verder kan overklokken of moet ik een andere programma gebruiken (Rage3D tweaker ofzo)? En hoe komt het dat-ie sowieso op zo'n lage snelheid standaard loopt?
Link naar reactie
Die zal hij dan ook wel geprobeerdn hebben niet? :roll: Computer Nerdo: post alleen als je ook een nuttig antwoord weet, laat anders maar zitten. Bois verhaal: Je kan er een snellere bios in flashen, maar weet wel wat je doet. Als het een verkeerde is, dan kan je je kaart weggooien. Verder zit er nog een verschil tussen de build by ATI reatail kaarten en de 3rd party R8500LE kaarten, ze hebben namelijk minder voltage op de core en het geheugen. De kans dat je zomaar 275/275 haalt is dus niet groot. Daar is een Vmod voor, maar die is nogal tricky. Bovendien zal er wel 4 ns geheugen op zitten als het een goedkopere kaart is. (kan je aan de chips zien, als ze op 4 eindigen dan is het 4 ns, als ze op 36 eindigen dan is het 3,6 ns. 4 ns = 250 MHz 3.6 ns = 275 MHz) Wat je wel kan doen, is de maximale setting die je nu hebt met een bios editor in je bios zetten, en die flashen, zodat powerstrip en r3dtweaker weer wat hoger willen. Als je dan je maximale stabiele waarde hebt uitgevogeld kan je die eventueel later ook weer flashen. Onthoud alleen dat je wel je garantie verliest met deze grappen.
Link naar reactie
Met powerstrip kun je je kaart opnieuw laten detecteren. Dus eerst overklokken (uiteraard stabiel, dus de 250/240 die je nu hebt bijv) Dan opnieuw laten detecteren en dan ziet hij de overklokte instellingen als standaard snelheid en kun je weer verder overklokken. Vraag me niet hoe het verder werkt, ik heb dat programma al in geen eeuwen meer gebruikt, omdat ik Rivatuner fijner vind werken (geen popup bij opstarten :) ) Ik weet wel zeker dat het erin zit, want ik heb dat ook gebruikt bij mijn TNT2 Pro om het geheugen nog net iets verder te kunnen krijgen.
Link naar reactie
[quote:17195a9f68="BA"]Die zal hij dan ook wel geprobeerdn hebben niet? :roll: Computer Nerdo: post alleen als je ook een nuttig antwoord weet, laat anders maar zitten. Bois verhaal: Je kan er een snellere bios in flashen, maar weet wel wat je doet. Als het een verkeerde is, dan kan je je kaart weggooien. Verder zit er nog een verschil tussen de build by ATI reatail kaarten en de 3rd party R8500LE kaarten, ze hebben namelijk minder voltage op de core en het geheugen. De kans dat je zomaar 275/275 haalt is dus niet groot. Daar is een Vmod voor, maar die is nogal tricky. Bovendien zal er wel 4 ns geheugen op zitten als het een goedkopere kaart is. (kan je aan de chips zien, als ze op 4 eindigen dan is het 4 ns, als ze op 36 eindigen dan is het 3,6 ns. 4 ns = 250 MHz 3.6 ns = 275 MHz) Wat je wel kan doen, is de maximale setting die je nu hebt met een bios editor in je bios zetten, en die flashen, zodat powerstrip en r3dtweaker weer wat hoger willen. Als je dan je maximale stabiele waarde hebt uitgevogeld kan je die eventueel later ook weer flashen. Onthoud alleen dat je wel je garantie verliest met deze grappen.[/quote:17195a9f68] Ach, garantie heb ik nog nooit van me leven gebruikt van gemaakt dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik ga is effe kijken wat voor geheugenchips ik heb. Hoe zit dat met die Vmod (niet dat ik zeker weet dat ik het doe, maar ik wil gewoon weten wat het precies inhoud)...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...