Ga naar inhoud

Matrox G400 1,5V of 3,3V?


Aanbevolen berichten

Ik ga een nieuw moederbord plaatsen en zou willen weten of de AGP-voedingsspanning van mijn Matrox G400 1,5V of 3,3V is. Het nieuwe moederbord ondersteunt alleen maar AGP 1,5V. Ik heb al de technische documentatie van Matrox doorzocht maar vind geen duidelijk antwoord. Het is wel één van de allerlaatste G400's. Momenteel draait hij op AGP 2x, maar waarschijnlijk kan hij ook op 4x? Weet iemand hoe ik dit kan te weten komen? (Sorry, maar ik had deze vraag eerder bij "processoren, moederborden,..." geplaatst.)
Link naar reactie
Rechtsreeks uit de [color=red:4f3082e9f0]FAQ[/color:4f3082e9f0]: [quote:4f3082e9f0][b:4f3082e9f0]* Ik heb een moederbord welke een 1,5volt kaart vereist, welke kaarten komen in aanmerking? [/b:4f3082e9f0] In principe alle AGP4x en AGP8x kaarten. Deze ondersteunen de1,5volt die uw moederbord vereist. AGP1x en 2x kaarten dus NIET. [/quote:4f3082e9f0] Rechstreeks van de site van Matrox: http://www.matrox.com/mga/products/tech_info/pdfs/g400/chip_specs.pdf dit is een pdf bestand. je hebt adobe acrobat reader nodig om het te lezen. gratis te vinden op www.adobe.nl In het document staat dat Matrox G400 een AGP4x kaart is, dus ook 1,5volt. Zoeken op www.Matrox.com en de FAQ lezen leverden de antwoorden op binnen 10 minuten.
Link naar reactie
Uit jullie antwoord blijkt enige geïrriteerdheid. Voor jullie is het misschien logisch als een kaart 4x AGP is dat dit dan op 1,5V werkt, maar voor mij was dit niet zo. De FAQ daarover had ik inderdaad niet doorgenomen maar wel de technische gegevens van Matrox (waarvan ik vind dat het zeker zou moeten vermeld zijn). Daarin was geen sprake van een voltage, natuurlijk wel die 4x. Ik had ook per ongeluk mijn bericht eerst op het moederborden, processoren,..-forum geplaatst, eigenlijk omdat ik een nieuw moederbord wens te plaatsen. Dit was verkeerd, waarvoor mijn excuses. Toch bedankt voor jullie antwoorden, het heeft mij alleszins geholpen.
Link naar reactie
excuus aanvaard :) Ik verwijt je het gebrek aan kennis niet. dat bezit ik namelijk ook. ik kreeg alleen de indruk dat je te weinig onderzoek had verricht. maar goed. daar gaan we verder geen discussie aan weiden. Jij hebt je antwoord en hebt weer wat geleerd, volgende keer leer ik weer wat van jou, wie weet. no hard feelings :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...