Ga naar inhoud

nVidia keurmerk !?


Aanbevolen berichten

Zitten er niet al genoeg merkjes en 'keurtekens' op moederborden ? Je hebt : - Intel / AMD 'approved' - DDR of weet ik wat voor een ram - USB 2.0 / Hispeed / lowspeed / nospeed ... - PCI 2.1 - AGP versie 3000 zoveel Daar heeft een normale consument toch geen flauw benul meer van ? 't is een leuk marketing-truukje om de domme marketing-lui en soortgelijke lieden een lapje voor het oog te houden. Dat men er vanwege 'Soundforce' er een officieel 'DolbyDigital'-keurmerk op wil zetten kan ik nog begrijpen. Maar een 'nForce2'-keurmerk ??? Als ze zo'n perfecte moederborden willen ... waarom maken ze ze dan niet zelf ?
Link naar reactie
[quote:2f06c02097="Slashhead"][quote:2f06c02097="turbulence"] laten we eerlijk zijn, dit is het beste onboard soundsystemen op dit moment, wordt zelfs vergeleken met een Creative Audigy kaart, dan is het toch niet vreemd dat Nvidia hier trots op is, en er een kwaliteitsstempel op wil drukken.....[/quote:2f06c02097] Waar ik mee zit is de vraag; wat is kwaliteit... Ik vind een Soundblaster Audigy nu niet echt kwaliteit. Dat is wel zeer persoonlijk. Ik kan heel goed begrijpen dat velen helemaal weg lopen met de EAX technologie. Wellicht ben ik teveel een purist als het om sound gaat. In principe vind ik sound op een PC nog steeds behelpen, hoewel Aopen een flinke verbetering heeft weten te brengen met hun tube mobo's. Laatst was ik bij Hercules op visite om eens even te luisteren naar hun nieuwe 7.1 set. Het geluid klonk echt slecht, werkelijk waar. Of het nu aan de speakers lag of aan de soundkaart het leek werkelijk nergens op. Aan de andere kant hadden ze de audio componenten middels audiokabels van schoenveter kwaliteit met elkaar verbonden. Toch waren vele medeluisteraars erg enthousiast over de effecten van het rond gaan van het geluid. Het is maar hoe je het bekijkt denk ik, de een houdt van echt goede sound de ander wil alleen effecten. Voor mij komt geluidskwaliteit eerst.[/quote:2f06c02097] Ik snap helemaal wat je bedoelt. Het is leuk om te lezen hoe iemand zijn ervaringen zo opschrijft. (is niet negatief bedoeld) Goed geluid begint gewoon met een degelijk stereo geluid. De rest komt later wel. Overigens voor de 'schoenveters' heb ik een dealer wel eens de definitie 'apenhaar' horen gebruiken. Weet iedereen meteen over welke 'kabel' je het hebt. :lol:
Link naar reactie
Heb ten tijde van het testen van de [url=http://www.computertotaal.nl/reviews/waardering_actie.cfm]Aopen AX4B-tube[/url] gebruik gemaakt van [url=http://www.siltechcables.com/nfhomepa.html]Siltech[/url] audio kabels van 120 gulden per stuk... Ik moest er dus twee hebben voor L en R 8) Gelukkig heb ik die een keer kado gekregen bij een lidmaatschap van HVT :D
Link naar reactie
[quote:e29a7d64fd="Slashhead"]Heb ten tijde van het testen van de [url=http://www.computertotaal.nl/reviews/waardering_actie.cfm]Aopen AX4B-tube[/url] gebruik gemaakt van [url=http://www.siltechcables.com/nfhomepa.html]Siltech[/url] audio kabels van 120 gulden per stuk... Ik moest er dus twee hebben voor L en R 8) Gelukkig heb ik die een keer kado gekregen bij een lidmaatschap van HVT :D[/quote:e29a7d64fd] Ja.. dat is wel even wat anders dan het apenhaar. Zeker als kadootje :lol: Lucky you!! Gebruik jij die Aopen nu eigenlijk ook of heb je die toen alleen getest ?
Link naar reactie
[quote:b2baca48a4="BA"]Mja, ik gerbuik altijd 192 kb/s, dat klinkt naar mijn zin beter, terwijl je file size toch nog aan de redelijke kant blijft.[/quote:b2baca48a4] ik gebruik meestal LAME VBR rond de 200 kb/s (of beter) [img:b2baca48a4]http://www.poikosoft.com/images/lame64.gif[/img:b2baca48a4]
Link naar reactie
[quote:49c36307a9="hjs"]ik gebruik meestal LAME VBR rond de 200 kb/s (of beter)[/quote:49c36307a9]LAMA VBR wat...........? heb je meer als 200 kb/s nodig?? ik hoor nog net het verschil tussen 128 en 192. ligt eraan wat voor muziek. gaat trouwens ook een beetje de verkeerde kant op is een videokaarten/monitoren forum :lol:
Link naar reactie
Hoezo off-topic, gaat toch over geluid ;) Lame is een codec, een van de vele, waarmee je audio naar mp3 om kan zetten. Lame wordt over het algemeen als de beste van het moment beschouwd. VBR is Variable Bit Rate, dan pakt Lame dus bij momenten dat het nodig is wat meer kb/s en andere momenten wat minder, gevolg je mp3 bestand wordt ietsje kleiner zonder kwaliteit in te leveren. Top is EAC (www.exactaudiocopy.de) met een de losse lame codec, alleen dat gaat mij net ff te traag, ik gebruik Easy CD-DA tegenwoordig, daar werkt ook met Lame is wat simpeler en sneller. ;) http://www.poikosoft.com/easycdda.html En hoe hoger de kb/s hoe beter natuurlijk, misschien niet dat je het nu hoort, maar als je over 4 jaar nog een keer de cd op zet met je mp3's via die nieuwe stereo is het natuurlijk zonde dat de kwaliteit niet zo goed is :P
Link naar reactie
[quote:f934edf178="hjs"]Top is EAC (www.exactaudiocopy.de) met een de losse lame codec, alleen dat gaat mij net ff te traag, ik gebruik Easy CD-DA tegenwoordig, daar werkt ook met Lame is wat simpeler en sneller. ;) P[/quote:f934edf178] Als je EAC in burst mode gebruikt i.p.v. secure mode gaat het rippen een stuk sneller natuurlijk (hoewel je dan natuurlijk wel aan het sterke punt van EAC voorbij gaat). En verder ligt het er ook aan welke versie van Lame je gebruikt, 3.90.2 is bij mij een stuk sneller dan 3.92 of 3.93.1. Verder kun je onder EAC ook de Lame dll gebruiken i.p.v. lame.exe . Alleen kun je dan niet van de --alt-preset instellingen gebruik maken. (zoals misschien duidelijk wordt uit dit verhaal ben ik een warm pleitbezorger van EAC :wink: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...