Ga naar inhoud

nVidia keurmerk !?


Aanbevolen berichten

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20030326_7476 Hier zakt mijn broek toch vanaf. Wie denkt nVidia eigenlijk wel dat ze zijn... Ze hebben nog nooit een fatsoenlijk sound oplossing weten te produceren en nu ineens heeft men besloten een keurmerk uit te geven om de "eindgebruiker" de zekerheid te geven van een [i:697efca84e][b:697efca84e]digitaal top product[/b:697efca84e][/i:697efca84e] en ook nog "This ensures the highest quality audio output while dramatically simplifying the hookup of multiple speaker systems to the PC." Die gasten moeten nodig eens een cursus digitale audio hebben... Het idee alleen al dat digitaal altijd goed is vind ik echt verwerpelijk :evil:
Link naar reactie
[quote:08aeb8f180="Slashhead"]http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20030326_7476 Hier zakt mijn broek toch vanaf. Wie denkt nVidia eigenlijk wel dat ze zijn... Ze hebben nog nooit een fatsoenlijk sound oplossing weten te produceren en nu ineens heeft men besloten een keurmerk uit te geven om de "eindgebruiker" de zekerheid te geven van een [i:08aeb8f180][b:08aeb8f180]digitaal top product[/b:08aeb8f180][/i:08aeb8f180] en ook nog "This ensures the highest quality audio output while dramatically simplifying the hookup of multiple speaker systems to the PC." Die gasten moeten nodig eens een cursus digitale audio hebben... Het idee alleen al dat digitaal altijd goed is vind ik echt verwerpelijk :evil:[/quote:08aeb8f180] ach, ze moeten toch wat... op VGA kaarten gebied kunnen ze het niet meer winnen, dus dan maar op sound gebied proberen... :wink: nee, maar serieus: snap niet waar het probleem ligt, heb dit ook gelezen, maar zoals ik begrijp is dit meer op het Soundstorm gebeuren gebaseerd op de Nforce2 mobos... tweakers meldt namelijk dit: [quote:08aeb8f180]Nadat de moederborden door nVidia getest zijn worden ze ook nog eens door Dolby gekeurd en daarna ontvangen de moederborden pas het stempel Dolby Digital 5.1. Bedrijven die producten ontwikkelen die door deze tests heenkomen ontvangen van nVidia volledige marketing support. Ook krijgen ze toestemming om gebruik te maken van het nVidia- en Dolby Digital-logo [/quote:08aeb8f180] dus het lijkt me eerder gewoon een kwaliteits stempel voor de Nforce2 borden die Soundstorm onboard hebben. mobomakers implenteren deze op hun mobos, Nvidia test of dit goed gebeurd is, Dolby Laboratories controleert het nog eens, en dan komt er gewoon een stempel op van ''dit product is gemaakt volgens de standaard eisen die we stellen aan een Soundstorm chip'' OID :wink: laten we eerlijk zijn, dit is het beste onboard soundsystemen op dit moment, wordt zelfs vergeleken met een Creative Audigy kaart, dan is het toch niet vreemd dat Nvidia hier trots op is, en er een kwaliteitsstempel op wil drukken.....
Link naar reactie
En dan nog de 'zware' eisen die aan het product gesteld om het 'keurmerk' te verkrijgen..haha.... Volgens mij kan de eerste de beste budgetkaart hier al aan voldoen. Behalve dan het gebruik van de "NVIDIA nForce2 MCP-T platform processor". Dat is ook een eis. haha.. Donder ergens een stempel op en het is goed. Zo gaat dat. [quote:c2add66e85="Slashhead"]Die gasten moeten nodig eens een cursus digitale audio hebben... Het idee alleen al dat digitaal altijd goed is vind ik echt verwerpelijk :evil:[/quote:c2add66e85] Helemaal mee eens.
Link naar reactie
Deze grappen haalden ze toch ook al met videokaarten uit? (Slashhead, weet je vast nog wel, vorig jaar op de CeBit kreeg Asus geen goedkeuring oid) Wat ik overigens wel steeds vaker tegenkom is nVidia spam in games, dan krijg je zo'n splash screen met "best played with nVidia cards" oid. Daar moeten ze eens mee kappen, ik erger me er ieg wel aan.
Link naar reactie
[quote:8e80c2bae6="turbulence"] laten we eerlijk zijn, dit is het beste onboard soundsystemen op dit moment, wordt zelfs vergeleken met een Creative Audigy kaart, dan is het toch niet vreemd dat Nvidia hier trots op is, en er een kwaliteitsstempel op wil drukken.....[/quote:8e80c2bae6] Waar ik mee zit is de vraag; wat is kwaliteit... Ik vind een Soundblaster Audigy nu niet echt kwaliteit. Dat is wel zeer persoonlijk. Ik kan heel goed begrijpen dat velen helemaal weg lopen met de EAX technologie. Wellicht ben ik teveel een purist als het om sound gaat. In principe vind ik sound op een PC nog steeds behelpen, hoewel Aopen een flinke verbetering heeft weten te brengen met hun tube mobo's. Laatst was ik bij Hercules op visite om eens even te luisteren naar hun nieuwe 7.1 set. Het geluid klonk echt slecht, werkelijk waar. Of het nu aan de speakers lag of aan de soundkaart het leek werkelijk nergens op. Aan de andere kant hadden ze de audio componenten middels audiokabels van schoenveter kwaliteit met elkaar verbonden. Toch waren vele medeluisteraars erg enthousiast over de effecten van het rond gaan van het geluid. Het is maar hoe je het bekijkt denk ik, de een houdt van echt goede sound de ander wil alleen effecten. Voor mij komt geluidskwaliteit eerst.
Link naar reactie
Ja, maar je kan een Audigy kaartje van 100 euro of zo natuurlijk niet vergelijken met een HiFi set. Net welke eisen je er zelf aan stelt natuurlijk. Ik heb me audigy aan mijn pioneer stereoset hangen, en vond de kwaliteit er wel op vooruit gaan tov van me vorige SB128. nV zal wel gewoon wat singaal/ruis metingen doen, en die moeten aan een bepaalde standaard voldoen oid. Ik zag btw dat novalogic ook al meedeed aan dat nV gedoe, als je bij DF: Black Hawk Down in het opties menu komt staat er ook zo'n nV logo.
Link naar reactie
Dat spash screen is zeker irritant ja. Hercules vind ik zelf niet zo'n supermerk. De videokaarten zijn wel oke. Maar die speakers zijn gewoon snabbels voor ze. Net zoals Trust die waardeloze digicams heeft. Interpoleren als de pest :roll: In een spel vind ik muziek en omgeving belangrijker dan SFX. Denk dat heel veel andere mensen daar ook mee instemmen.
Link naar reactie
//Slashhead. Je mag mijn Audigy II wel een keer lenen. die is qua geluid een stuk beter dan de Audigy en de Live! als je die dan op jou speakers thuis aansluit. wie weet vind je die wel mooi. die fortisimo 7.1 van hercules heb ik ook gehoord en die vind ik persoonlijk beduidend minder. de Audigy II klinkt erg goed vind ik. moet je hem natuurlijk wel op een goeie boxen set aansluiten en niet op een setje van 100 euro of zo.
Link naar reactie
[quote:2d3af93e8a="Salv"]Wat is er fout met een boxensetje van <€100,- ? ik heb een 4.1 setje van creative. Vind het echt grote klasse.[/quote:2d3af93e8a] Vindt jij. :P ik heb bij mijn stereosysteem kabels naar mijn boxen van 1 euro p/m en daar geven mensen ook makkelijk 25 euro p/m uit (en veel meer), omdat ze verschil horen. Met andere woorden, iedereen stelt andere eisen.
Link naar reactie
wat er mis is met een <€100 boxen set? o.a. wat HJS zegt. Verder hoor je het geluids verschil tussen een SB Live!, AUdigy en Audigy II niet tot nauwelijks. Met een van €400 + setje en hoor je dat wel. ik heb zelf ook een el cheapo boxen setje gratis van HJS gehad. ook 4.1 maar ik heb de Audigy II een keer op een goeie instalatie gehoord. dat klinkt tig keer beter. het is het zelfde al met videokaarten. sommigen mensen zien niet in wat er mis is met een TNT2 M64. als je met minder tevreden bent is dat prima maar met een TNT2 M64 haal je niet alles uit een kwaliteits 21" CRT scherm
Link naar reactie
[quote:ee3a63323c="Red Dragon"]ik heb zelf ook een el cheapo boxen setje gratis van HJS gehad. ook 4.1 maar ik heb de Audigy II een keer op een goeie instalatie gehoord. dat klinkt tig keer beter. [/quote:ee3a63323c] He, niet zo minderwaardig over die mooie boxen ja, wat je had staan was echt el cheapo, die labtec set is al 10x beter dan dat. ;)
Link naar reactie
Mmm. ik zou eerder boxen van 500 Euro kopen dan een geluidskaart van 500 Euro. voor een geluidskaart zou ik maximaal 250 Euro uitgeven mitst hij beduidend beter is dan de 125 euro die je voor een Audigy II neerlegd [edit] //HJS Sorry :oops: Ik ben je nog steeds dankbaar voor je boxen :) maar ik zit wel aan wat zwaarders te denken 8) [/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...