Ga naar inhoud

direct x 9.0 a vraagje


Aanbevolen berichten

Nu is er de direct x9.0a versie beschikbaar die enkele bugs uit de vorige versie zou verbeteren, maar momenteel heb ik de gewone directx9.0 versie op mijn pc geinstalleerd en heb ik totaal geen problemen, heeft het dan enig nut dat ik die 9.0a versie installeer aangezien ik toch geen last heb van bugs of wat dan ook.
Link naar reactie
DirectX 9 is eigenlijk een doodgewone plug-in. Het zorgt ervoor dat de spellen enz. de directx 9 functies van je kaart kunnen aanspreken. Behalve als je geen directx 9 compliant kaart hebt natuurlijk. DirectX zal geen extra performance uit je kaart trekken. Je zult dus ook nooit met Directx 9 geinstalleerd, een stuk hogere score bij 3DMark2001 halen dan wanneer je directx 8.1a hebt geinstalleerd. Het performance verschil tussen 2 dezelfde kaarten wordt bepaald door de driverversies die je gebruikt. En dan praat je niet over OC'en. Conclusie die al eerder genoemd is: [quote:6035849fe1]"If it ain't broken, don't fix it"[/quote:6035849fe1]
Link naar reactie
Sluit mij bij het bovenstaande aan. als je geen DirectX 9 compliant kaart hebt gewoon lekker directX 8.1 gebruiken. In veel gevallen is DirectX 9 en 9.0a langzamer dan DirectX 8.1 voor non-directX 9 kaarten. overigens staat het ook in de FAQ: [quote:8029e84867]Vooralsnog heeft u DirectX 9 niet nodig op uw pc maar het is wel aan te raden als u over een DirectX 9 compliant kaart beschikt (Ati Radeon 9500/9700 en nVidia GeForce FX), downloadt dan ook de DirectX 9 drivers voor de desbetreffende videokaart. [b:8029e84867]Let Op!!:[/b:8029e84867] Als u geen DirectX 9 compliant kaart heeft dan kunt u DirectX 9 wel gebruiken maar heeft u er zo goed als niets aan, u heeft dan aan DirectX 8.1 genoeg.[/quote:8029e84867]
Link naar reactie
Ik vind dat je het beste gewoon met de nieuwste dingen mee moet gaan. En trouwens, DirectX is niet alleen voor grafische kaarten hoor! Ook voor geluids kaarten, communicatie en andere multimedia doeleinden. En als je later een DX9 spel hebt en een DX8.1 kaart, dan heb je toch DX9 nodig ook al wordt er geen van de grafische DX9 effecten gebruik gemaakt. DUS, GEWOON UPDATEN!!!!!!!!
Link naar reactie
[quote:4c85d3647b]En als je later een DX9 spel hebt en een DX8.1 kaart, dan heb je toch DX9 nodig ook al wordt er geen van de grafische DX9 effecten gebruik gemaakt.[/quote:4c85d3647b] Dat is later en niet nu :-? . Alles werkt nou toch goed. Bij directx9 spellen krijg je directx9 er trouwens gewoon bij, dus dan hoef je nog niet te updaten. Als je het dan nodig hebt, krijg je het er gewoon bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...