Ga naar inhoud

Zanussi ZWG3143 stopt tijdens programma


Roel-4

Aanbevolen berichten

Heren, Bedankt voor jullie reacties! Wanneer ik een programma start, de knoppen start/pauze en extra spoelen ingedrukt houd krijg ik 1 piep en tegelijk gaan alle lampjes uit. Verder geen knipperende lampjes wanneer ik de knoppen ingedrukt houd. Wanneer de machine weer is vastgelopen reageert de machine helemaal nergens op. Lampjes blijven gewoon branden wanneer je beide knoppen inhoud. Op geen enkele manier krijg ik dus een foutcode. Roel, als de tachospoel bij jou heeft geholpen dan ga ik dat ook zeker proberen. Klinkt als een ook logische oplossing. Groet, Rob
Link naar reactie
Zeer grote kans dat het bij jou ook de tacho spoel is. Zit op de kop van de motor, aan koolborstel zijde. Controleer de stekker verbinding. Meet de spoel door, moet tussen de 100 en 500 Ohm zijn afhankelijk van het merk van de motor. Als je met de hand de motor draait moet de spoel ook een kleine spanning op wekken. Controleer ook de magneet in het midden van deze spoel, moet vast zitten op de as en mag niet gescheurd zijn. Als dit allemaal goed is, controleer dan de elektronica module op losse contacten en koolborstel gruis.
Link naar reactie
Mijn multimeter is defect denk ik want ik krijg de weerstand niet gemeten. Met het draaien van de trommel krijg ik wel een kleine spanning gemeten. Magneet zit vast, tachospoel lijkt helemaal in orde. Ik heb ook de bekabeling en connectoren bekeken, ook deze lijken allemaal in orde. Daarna gekeken naar het bedieningsgedeelte en na het loshalen van de printplaat kwam ik echter een zwart geblakerd gedeelte tegen langs de spoel. zie foto: [url]https://www.dropbox.com/sc/qw31dtzxqrm2vva/AAAlDnmchLhEhejshxTBGdcha[/url] Lijkt me doorgebrand? Ik heb er verder echt te weinig verstand van. Is het nog de moeite waard om een monteur te laten komen of wordt het een nieuwe? Alvast bedankt weer!
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
hallo lezers, ik ben in het bezit van een zanussi zwg3143, deze valt stil tijdens de programma s Eerst bij een paar programma s later bij alle behalve handwas programma. forum doorgespit en foutcode uitgelezen. blijkt 52 te zijn, dus koolborstels nagekeken en vervangen deze waren 14 en 15 mm. machine weer laten draaien, en de machine loopt nu veel stiller en rustiger, maar loopt nog steeds niet door. het lijkt als of hij vast slaat tijdens het centrifugeren, of balanceren. machine weer los gehaald en tachospoel gecontroleerd. voor zover ik de goede heb, poort 3 en 4 gemeten en 181 ohm gemeten. iemand nog ideeen of tips. groeten marc meijer
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • 4 maanden later...
Hallo, ik heb een Zanker LF6250. Deze stopt tijdens het programma, klok op display loopt dan 2 minuten door en blijft dan staan. Na een tijdje ca 10 minuten doet de machine nog een paar keer links en rechts draaien. Uieindelijk geeft hij t op en komt de begintijd weer in het scherm te staan, het start pauze lampje gaat weer continue knipperen maar ik kan het programma dan niet starten. Ik krijg dus geen foutmelding op het display. Dit doet hij bij alle programma's ook bij centrifugeren. Slechts heel soms maakt hij dat laatste programma wel volledig af
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...