Ga naar inhoud

Grafische kaart of monitor?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een oud pentium II 300 bakje gekregen waar ik een compaq v75 monitor bij gescharreld heb. Nu krijg ik alleen een zeer lage resolutie en 8 of maarliefst 16 kleuren, meer instellingen zijn er niet. ik heb een nieuwe driver voor de monitor geinstalleerd (de meest recente) maar dat heeft niet geholpen. Wat nu? moet ik een nieuwe grafische kaart installeren of een andere monitor aanschaffen De exacte specificaties geef ik nog want ik ben nu op een andere locatie, maar misschien heeft iemand aan dit al genoeg om een goeie tip te geven. Specs: pentium 2 300 compaq v75 met nieuwste driver win 98 se (wordt gewoon 98 zodra ik de tijd heb) grafische kaart (info volgt, maar waarschijjnlijk uit het zelfde tijdperk) Er heeft ooit een tv-kaart in gezeten maar die is door de vorige eigenaar verwijderd. komt op tweede lokatie te staan om vandaaruit te kunnen werken, veel beeldbewerking dus moet grafisch ok worden thnx
Link naar reactie
Ben bang dat ik het euvel gevonden heb; er is alleen een standaard pci graph. adapter aanwezig Eens kijken of er een software update is Ik moet natuurlijk aan een nieuwe kaart gaan denken er zit een agp slot in, Iemand suggesties voor deze configuratie? [PIII MMX 64 mb 300 mhz] (geen spellen, wel flash an ander bewegend spul. hoge kleurkwaliteit voor foto bewerking, liever wat meer snelheid dan goede video prestaties)
Link naar reactie
ehhm nieuwe videokaart is hiervoor echt niet nodig hoor... Een P1 kan al meer kleuren aangeven dan die pc. Kortom het ligt toch echt aan de drivers en niet aan de kaart die erin zit (al dan niet onboard). En dat "standaard pci graph. adapter" geeft windows altijd aan als 'ie de kaart niet herkent volgens mij. Heb je hem al open geschroefd? Kijk eens wat voor chip er op zit (of wat voor mobo het is als het een onboard kaart is)... Als je daar drivers voor kunt vinden heb je in ieder geval meer kleuren. Mocht je ook meer prestaties in games willen dan moet je wel een andere videokaart (Geforce 2 of 3 o.i.d.).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...