Ga naar inhoud

-= Radeon topic - deel 1 =-


Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by BA: Welke radeonvarianten hebben dan 3.3ns geheugen? Of is dit een kwestie van mazzel hebben?

Volgende: De GF3 Ti200 en R8500 liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse, de R8500 in geloof ik 30 euro duurder of zo. Welke van deze 2 kaarten zou dan jullie voorkeur hebben qua drivers, tweaking, overclocking etc?


De nieuwste Ati R8500 (retail) kaarten zijn standaard uitgerust met 3,3ns geheugen. onze mede forum genoot EDWARD heeft zijn "oude" R8500 geruild voor zo'n exemplaar en heeft de standaard 275core/275(550)DDRmem nu overgeklot naar een ongelofelijk 325/335(670)!!!!!.

Dus als Slashhead mazel heeft krijgt ie ook zo'n R8500!!!

Antwoord op vraag 2 is dan ook Radeon 8500 retail. Als je die heb overgeklokt gegarandeerd 10.000 punten met 3dmark2001 (als je een AthlonXP 2000+ of P4 2ghz in je bak heb)

De drivers van Ati zijn sterk verbeterd en de nieuwe 3,3ns kaartjes zijn ÜBERoverklokbaar!!! dus als ik moest kiezen ging ik zeker voor de R8500!!

En dat zeg ik als die hard nVidia fan!! :grin: :grin:

[This message has been edited by GeForce Mike (edited 12-01-2002).]

Link naar reactie
  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    100

Ok, dan ga ik maar eens even winkelen 1 dezer dagen :grin: (ik mag van mijn school niet op stage :sad: dus zit nog een halfjaar thuis.) Ik weet wel dat de GF4 uitkomt, maar als die er in maart pas is koop ik een videokaart van 700-800 euro voor 2 tot 3 maanden of zo, daar heb ik geen zin in. Dat is dus het zelfde liedje als waarmee ik hhet afgelopen jaar zat, maar ik begin mijn GF2 nu toch wel zat te worden. Het enige jammere is dat ik 3 weken geleden mijn kapotte processor voor een 1GHz vervangen heb, als ik dit geweten had had ik er wel wat snellers in kunnen zetten

Edward, bij welke zaak heb jij je radeon vandaan?

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 12-01-2002).]

Link naar reactie
Met de R8500 kan je heel eind mee vooruit hoor BA De drivers worden steeds beter en hij is DirectX8.1 compatble dus dat is game plezier tot diep in 2003. :grin:

Edward heb hem hier gekocht: www.completer.nl

360 Euro

Kost wel wat maar dan heb je ook wat :grin:

Als ik de GeForce 4 straks heb vertel ik wel of je wat mist :wink:

[This message has been edited by GeForce Mike (edited 12-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by hjs: Vertel er wel bij als je de Radeon retail besteld dat je er een met 3.3 ns wil, wie weet hebben ze ook nog een aantal met 3.6 ns liggen en denken ze, die gast zegt niks dus die weet van niks.

Voor de zekerheid dus


Klopt HJS, ze hebben ook nog 3,6 ns over.

Ik heb een major fout gemaakt, ik had met articsilver adhesie, vloeibare locktight met een trekkracht van 100 kg/cm2, een cristal orb op m'n radeonnetje gezet, het zag er schittrend uit, zo'n mooie kroonachtige koeler.

Maar nu komt het; ik wilde m'n kaart weer inbouwen, maar dit ging dus niet, ik had met m'n stomme kop die koeler te dicht op het agp slot geplaatst#@%@!

Ik heb gelukkig nog wat van die koeler af kunnen knippen, zodat de kaart weer net past, maar nou heb ik 5% van m'n koeler moeten afhalen.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by SkinnerEd: Klopt HJS, ze hebben ook nog 3,6 ns over.

Ik heb een major fout gemaakt, ik had met articsilver adhesie, vloeibare locktight met een trekkracht van 100 kg/cm2, een cristal orb op m'n radeonnetje gezet, het zag er schittrend uit, zo'n mooie kroonachtige koeler.

Maar nu komt het; ik wilde m'n kaart weer inbouwen, maar dit ging dus niet, ik had met m'n stomme kop die koeler te dicht op het agp slot geplaatst#@%@!

Ik heb gelukkig nog wat van die koeler af kunnen knippen, zodat de kaart weer net past, maar nou heb ik 5% van m'n koeler moeten afhalen.


SUKKEL ! Major waarde daling !!! :wink: hoe klokt ie nu? nog steeds 335/325 ?

Link naar reactie
quote:
Originally posted by SkinnerEd: Klopt HJS, ze hebben ook nog 3,6 ns over.

Ik heb een major fout gemaakt, ik had met articsilver adhesie, vloeibare locktight met een trekkracht van 100 kg/cm2, een cristal orb op m'n radeonnetje gezet, het zag er schittrend uit, zo'n mooie kroonachtige koeler.

Maar nu komt het; ik wilde m'n kaart weer inbouwen, maar dit ging dus niet, ik had met m'n stomme kop die koeler te dicht op het agp slot geplaatst#@%@!

Ik heb gelukkig nog wat van die koeler af kunnen knippen, zodat de kaart weer net past, maar nou heb ik 5% van m'n koeler moeten afhalen.


tjonge jonge Edward. je moet toch een keer tevreden zijn hoor. :grin: Er gaat nog eens een keer iets goed mis. die kaart heb je toch maar 3 maanden dan komt de NV25 al weer in je Systeem hangen.

Link naar reactie
Dinsdag hoop ik ook een R8500 met 3,3 ns mem. te hebben :smile:

Nu nog even kijken of ik volgende maand wat $$$ over heb voor een Epox 8KHA+ + AXP 1800+ + 512MB Corsair PC2400 + Alpha PAl8045 (delta HP) :smile:

Die Epox wil ik hebben vanwege de OC opties, met de PCI 1/5 divider kan jeje FSB met gemak op 166 MHz laten lopen. Dat corsair mem moet dat ook wel kunnen hebben, desnoods met voltage op 2,7V

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 13-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by BA: Dinsdag hoop ik ook een R8500 met 3,3 ns mem. te hebben :smile:

Nu nog even kijken of ik volgende maand wat $$$ over heb voor een Epox 8KHA+ + AXP 1800+ + 512MB Corsair PC2400 + Alpha PAl8045 (delta HP) :smile:

Die Epox wil ik hebben vanwege de OC opties, met de PCI 1/5 divider kan jeje FSB met gemak op 166 MHz laten lopen. Dat corsair mem moet dat ook wel kunnen hebben, desnoods met voltage op 2,7V


leuk systeem goede keuze wat componenten betreft. alleen die Alpha cooler gaat een hoop lawaai maken.

en zorg dat je een goede veoding heb anders lukt dat oveklokken niet. en dan bedoel ik geen No-name voeding van 350 watt maar een Antec of Enermax voeding van 400 watt of zo. ik ga binennkort een Antec kast kopen met 400 watt veoding want mijn pc krijg ink niet over de 1640 mhz heen.

Link naar reactie
Was die Epox bios niet een of andere test bios ?

Ik heb links en rechts wel eens gelezen over problemen met de Epox en de Radeon, dus ik zou het rage3d forum nog maar even afstruinen!!

Andere opties qua moederbord is Soltek, op tweakers.net staat een link naar een review van de nieuwste versie, Tom noemde dat bord "Overclock King" oid.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by hjs: Ik heb links en rechts wel eens gelezen over problemen met de Epox en de Radeon, dus ik zou het rage3d forum nog maar even afstruinen!!


Ik heb een Radeon 7500 op mijn Epox 8K7A+ gehad en geen problemen. Deze week pleur ik daar die R8500 op en dan zien we wel weer. Uiterlijk dinsdag zit ie erin :grin:

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...