Ga naar inhoud

-= Radeon topic - deel 1 =-


Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    100

Ja Ja, ze hebben het inderdaad over een 300 mhz Radeon. :wink:

Hebben we het hier niet al eerder over gehad hier? Wat mij zorgen baart of het nu alleen maar 25mhz extra is, of dat ze nog wat meer eraan doen, want die 25mhz zal geen zoden aan de dijk zetten als er een GF4 tegenover staat.

Heb trouwens ook al wat gelezen over 325 mhz, maar het zal wel weer afwachten worden, as usual.

Orginele topic naam btw :grin:

Link naar reactie
Ik heb de link via Tech-report (èèn van mijn favoriete sites :wink: ) Daar gaat het echt om een snellere Radeon 8500 300/300. Opzich interessant als we kijken naar de Ti500. De nV25 zal in features wel weer een stapje verder gaan dan de R8500. Ik vind die snelheids toename van de Radeon wel een goede strategie. Dus betere aniso en FSAA. Op dit moment de meest belangrijke features omdat je die vaak zonder dat je afhankelijk bent van de software kunt toepassen.

------------------

[This message has been edited by Slashhead (edited 09-12-2001).]

Link naar reactie
Tsja ik snap die move niet, al loopt dat ding op 350 mhz, als de GF4 6 pipelines heeft, op 300 mhz loopt en een veel sterke T&L en meer features heeft, dan is het bijvoorbaat al een verloren race voor ATI, ik dacht dat de R300, met ruwweg dezelfde featureset en aantal pipelines begin 2002 zou komen, dat had meer tegengewicht geven.
Link naar reactie
Ja, maar als de GF4 een introductieprijs van 1500 piek krijgt, en de R8500 'ultra' 800 piek kost, dan is het wel een interresante keus voor de gemiddelde gebruiker. de meeste mensen leggen toch geen 1500 piek neer voor een videokaart.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380)

[This message has been edited by BA (edited 09-12-2001).]

Link naar reactie
quote:
Synergy IV. The cards from this family will be equipped with 64MB graphics memory and will be based on the professional modification of NV17 chip. There will be two models coming, which will differ by the working frequencies and the memory type used. The first model will work at 250MHz/200MHz frequencies and will be provided with SDR SDRAM, and the second model will work at 300MHz/300MHz and will be equipped with 64bit DDR SDRAM.

Gloria IV. This High End professional graphics card family will be based on the architecture of NV25 manufactured with 0.13micron technology. The cards will be equipped with 128MB DDR SDRAM. There will also be two models in this family: one working at 275MHz/250MHz and the other working at 300MHz/330MHz. Moreover, Gloria graphics cards will also support dual-monitor configurations.


lekker, en als hij ook nog eens 6 pipelines krijgt kan ATI wel inpakken met zijn 300/300 Radeon....

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380)

[This message has been edited by BA (edited 10-12-2001).]

Link naar reactie
Meer pipelines betekenen niet altijd meer snelheid. In scene's met veel polygonen (dus heel klein van afmeting) zijn 6 pipelines heel erg inefficient, je moet ze namelijk altijd alle 6 gebruiken, zo niet dan blijft de rest ongebruikt. Dus ik denk niet dat 6 pipelines veel aan snelheid zullen toevoegen. Het helpt alleen bij grote oppervlakten, en die beginnen steeds schaarser te worden.

------------------

[This message has been edited by Slashhead (edited 10-12-2001).]

Link naar reactie
Frontpage Rage3d: Monday, December 03, 2001

ATI to Speed Up RADEON 8500 - 2:40 pm EST - MrB Here's an interesting news blurb at x-bits labs. Nevertheless, ATI has already prepared some surprises for us and competitors. According to one of our unofficial sources, in February 2002 ATI is planning to announce a clone of its RADEON 8500 working at 300MHz core and memory frequency. Now the company is offering two RADEON 8500 modifications: working at 250MHz and at 275MHz. But there is a number of facts proving that ATI has every chance to produce faster chips. First of all, the professional FireGL 8700 and 8800 graphics cards built on the same chips as ATI’s gaming cards support 300MHz chip frequency. Secondly, PowerColor Company mentioned the possibility to supply graphics cards based on ATI RADEON 8500, which would work at 300MHz core clock. Check out the full news story here. Thanks goes to the people who emailed me about it. Discussion is happening in this thread.

Link naar reactie
quote:
The most interesting one among all the cards from Gigabyte Technology to come is, of course, MAYA AP or AP64D-H powered by RADEON 8500. The board will be equipped with 64 MB of 3.5 ns DDR and clocked at 275/275 MHz core/memory. MAYA AP supports HydraVision and has VGA, DVI and TV-Out connectors onboard. The board will be made on red PCB as well as its relatives from Maya family . As the previous one, this very board has hardware monitoring functions and advanced cooling system with Extra fan and silver heatsinks. The most interesting feature is that it is equipped with Video-In connectors. Retail software bundle includes PowerDVD XP DVD player, 4x4/Oni, Rune, Heavy Metall FAKK, Motocross and Serios Sam games. Shipping time of retail version is sometimes in January.

All the boards mentioned above will be equipped with V-Tuner software that combine hardware monitoring and overclocking utilities.


Link

Dit wordt dus de volgende kaart van Slashhead ?

(al is het alleen maar omdat er sam bij zit :wink: )

Link naar reactie
Nope, helaas.

De focking Radeon tuners welke ik nu gebruik, lopen niet echt lekker in XP Pro, dus ik gebruik powerstrip maar weer. :sad:

hoewel, doe doet ook niet wat ik wil, al die dingen doen vervelend bij het opstarten van XP, zelfs powerstrip zeikt iedere keer dat hij nieuwe hardware gevonden heeft.

Iets anders, had vorige week, voor een collega, een pc samengesteld, Soltek kt266a, Radeon 8500 en een Terratec kaart. Ding was dus niet te installeren, zodra de Terratec drivers geinstalleerd werden, hangen!

Terug naar Eynstein, en Noud is ook al flink wat uurtjes kwijt met die pc, waarschijnlijk gewoon de Radeon welke moeilijk doet :sad: maar helaas natuurlijk niet op voorraad (kut ati leveringen) dus het zal er wel op uit komen dat het een Leadtek GF3-ti 200 wordt ipv de R8500.

Leuke kaart hoor die Radeon, maar ik lees toch wel net te vaak problemen met slecht lopende kaarten, ook in combinatie met bv de Epox (he edward).

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
  • Nieuwe aanmaken...