Ga naar inhoud

Welke videokaart


Aanbevolen berichten

Hallo jongens en meisjes, Ik wil heel graag een videokaart kopen. Welke adviseren jullie? Sommige van jullie komen behoorlijk intelligent over, dus dacht ik, ik vraag het hier :smile: Jullie zullen me vast niet teleurstellen. Aangezien ik niet zo jong meer ben en slecht zie, heb ik een videokaart nodig die mijn 50" plasma scherm aan kan sturen die ik als monitor gebruik. Dus je begrijpt het al, TV-out is voor mij heel belangrijk. Ook moet de videokaart instaat zijn om GROTE letters te tekenen zodat ik m'n e-mail goed kan lezen. Ook wil ik wel eens een spelletje spelen. ik heb een joystick dus het zou mooi zijn als ik die op de nieuwe videokaart kan aansluiten :smile: Mijn favoriete spel is Mothergoose goes weird deel 1. Over twee maanden komt deel 2 uit en die wil ik wel kunnen spelen op mijn nieuwe kaart. Op mijn huidige kaart lukt het me steeds niet om de joystick aan te sluiten omdat dan steeds het beeld uitgaat. Er zit maar 1 connector op en daar zit nu mijn TV op. Dus ik wil er graag nog eentje bij. Alvast bedankt. edit even waarschuwen per mail uitgeschakeld :smile: greetz Slashhead [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-01-23 10:01 ]
Link naar reactie
Stelletje rakkers :wink:

Wat moet ik hier nu mee ? Die Super Trooper XLmark 15G met de S5 Groupy hipset heb ik toevallig afgelopen week bij een medebewoner gezien van onze verzorgings flat. Ik ben niet erg onder de indruk van die kaart omdat ik slechts een fps haal van 7 als ik Mothergoose goes weird deel 1 in Low-detail draai. Daarnaast zit er geen aansluiting op voor mijn joystick met kracht terugkoppelings vibratie mogelijkheden. Er komt regelmatig een vriendin van de 1e etage langs en ik schep graag op over de kracht van mijn joystick als we Mothergoose goes weird deel 1 aan het spelen zijn. Als ik m'n stikkie niet aan kan sluiten dan heeft het leven voor mij nog weinig zin.

Dus andermaal, wie heeft er voor mij een goede tip.

Ik heb gehoord dat de Voodoo 1 erg goed is. Zo goed zelfs dat je er geld voor kunt krijgen als je er eentje hebt. Maar hoe ik ook zoek ik kan nergens een Voodoo 1 krijgen. Ik kom wel eens een Voodoo 5 tegen maar die wil ik niet want 1 is toch veel beter of niet ? Ik weet er helaas niet zoveel van dus vertrouw ik op jullie adviezen. Ik heb gisteren tijdens de bingo gehoord dat er een Voodoo kaart is met twee processors. Is die andere processor dan voor mijn Joystick ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Ah, hjs jij lijkt me de slimste van het stel. Ik heb het gevoel dat we beiden op dezelfde labiele golflengte zitten. Ik start meteen een missie om deze voodoo kaart met 4 procs te zoeken.

In mijn handboek die ik bij aanschaf van mijn PC heb gekregen "windows 3.11 voor vietnam veteranen" staat wel in hoe ik die kaart in mijn VLB bus kan stoppen. Ik heb het gevoel dat het nu allemaal wel goedkomt en dat ik vol vertrouwen Mothergoose goes weird deel 2 tegemoet kan zien. Ik was wel een beetje bezorgt, maar dat begrijpt zo'n slimmerd als jij natuurlijk wel.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Klara46: Ah, hjs jij lijkt me de slimste van het stel. Ik heb het gevoel dat we beiden op dezelfde labiele golflengte zitten.

Mhh, is dit nu een compiment? en zo ja, moet ik er dan blij mee zijn?

En waarom grijpt onze moddereter niet in (of reageert op zijn minst) ?

En wat doet een boertje uit staphorst in een rusthuis? ik dacht dat dat soort mensen onder de hooiberg begraven werden.

En waarom windows 3.11? Windows 2.1a was toch veel stabieler!

En waarom geen screenshot van Mothergoose goes weird deel 2 ?

oh oh, wat roept het leven toch veel vragen op.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by hjs: En wat doet een boertje uit staphorst in een rusthuis? ik dacht dat dat soort mensen onder de hooiberg begraven werden.


nou ja zeg, verklap daar mijn toekomst even :sad: .... ik ben nog helemaal niet dood..

Maar goed,

Serieuze mode: (echt waar !!) Ik heb het volgende systeem (sinds eergisteren :smile: ):

AMD1800+ 19"monitor 512MB DDR

Ik wil eigenlijk straks UT2 gaan spelen, nu zit ik dus te denken aan een GF3 of een Radeon 8500. Nu heb ik iets opgevangen dat Epic games een samenwerkings verband heeft gesloten met nVidia. Kan ik hieruit concluderen dat ik met een GF3 dus een betere kaart heb dan met een Radeon 8500 voor UT2? Met UT was er ook al een enorme voorkeur voorwat betreft voodoo kaarten, krijgen we nu weer dezelfde situatie als voorheen maar dan met Geforce kaarten ? Wachten op een mogelijke NV25 is voor mij geen optie omdat ik nu nog steeds met een oude Voodoo 3 3500 (2 jaar geleden speciaal voor UT gekocht) zit opgescheept van mijn vorige systeem. Dus wilde ik eigenlijk dit weekend een nieuwe halen.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Klara46: Ik heb het volgende systeem (sinds eergisteren :smile: ):

AMD1800+ 19"monitor 512MB DDR

Ik wil eigenlijk straks UT2 gaan spelen, nu zit ik dus te denken aan een GF3 of een Radeon 8500. Nu heb ik iets opgevangen dat Epic games een samenwerkings verband heeft gesloten met nVidia. Kan ik hieruit concluderen dat ik met een GF3 dus een betere kaart heb dan met een Radeon 8500 voor UT2? Met UT was er ook al een enorme voorkeur voorwat betreft voodoo kaarten, krijgen we nu weer dezelfde situatie als voorheen maar dan met Geforce kaarten ? Wachten op een mogelijke NV25 is voor mij geen optie omdat ik nu nog steeds met een oude Voodoo 3 3500 (2 jaar geleden speciaal voor UT gekocht) zit opgescheept van mijn vorige systeem. Dus wilde ik eigenlijk dit weekend een nieuwe halen.[/B]


Tja, het is en blijft natuurlijk koffiedik kijken wat Epic allemaal wel en niet in de game gaat bouwen en op welke kaart het speel beter gaat lopen. (We zouden natuurlijk even klazien uit tsalk kunnen vragen, maar dat moet weer via Yomanda dus laat maar) De Radeon is natuurlijk iets geavanceerder dan een GF3, je hebt dus ook grote kans dat de GF4 helemaal klaar is voor UT2, maar de GF3 nog niet en dat dus de Radeon 8500 een beter keus is.

Maar het blijft dus koffiedik kijken en aangezien ik mijn koffie met melk en suiker drink geeft dat een troebel beeld. :sad:

[edit] In 2D op je 19" en voor het bekijken van DVD (op de tv-out) is de Radeon sowieso een betere keus, en voor je geld-buidel ook.

[This message has been edited by hjs (edited 28-11-2001).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Slashhead: Ik denk dat UT2 al een heel eind gevorderd is. Het zal me niet verbazen als een GF3 de basis is geweest. Zo als ik die nieuwe screenies zi moet dat zat kunnen op een GF3. Gezien de compatibiliteits probleempjes lijkt het er wel op dat het Geforce geoptimaliseerd zal zijn.
Ik meen gelezen te hebben dat de tech-demo's op een GF2-systeem liepen.

Aan de andere kant : zowel nVidia als Radeon lopen onder Direct3D. Terwijl bij UT de oorzaak van de vertraging lag in het feit dat de Glide-API heel anders werkte dan de DirectX-api. Ik verwacht zelf geen echte optimalisatie richting GF3, daarvoor is de kaart m.i. nog niet 'gewoon' genoeg.

Link naar reactie
The official FAQ says:

Q. What will be the recommended system requirements to play the game?

A. Unreal II will look stunning on high-end systems, but you should be able to play the game just fine on a P2/450 with a first generation GeForce card.

Legend's Mike Verdu stated in this Q&A on Unreality, published on August 23, 2001:

Q: What are the system requirements looking like at this point?

A: Right now we're developing a game that will be playable on a PIII-500 with any hardware accelerator card that supports T&L (e.g. GeForce I, 2, 3, ATI Radeon, etc.). The game will look fantastic on a high end system, but should be playable on a good mid-range machine. We are still evaluating how to support lower end systems with TNT2 and Voodoo3/4 class cards... Infogrames will make a final determination later this year.

However, Confucius says: "Never believe the official minimum requirements as stated on the box!" :wink: If I were you I wouldn't even try running U2 on a P3-500, unless you're satisfied with a framerate of less than 20. This is just my personal opinion, but I expect the minimum system to run U2 at a decent framerate (>30) at a decent resolution (800x600) to be at least a 1GHz CPU with 256 MB RAM and a GeForce2 or equal video card. Anything less will be frustrating.

As for playing U2 on non T&L cards Legend's Chris Hargrove explained in this thread on Infogrames' U2 forum:

If you don't have a card that supports T&L, we will not make any promises at this point that the game will be playable. Everything we're doing tech-wise assumes that T&L is present. This isn't just an assumption of our own technology, it's also an assumption of the Unreal Warfare engine itself. If your card doesn't have T&L, you might be able to run the game, but probably not as well as you might like.

Regarding cards using "software T&L", he added:

In terms of the argument about how fast CPUs are these days, yes they're fast... but we expect T&L because the CPU is still going to be very busy doing *other things*. If the CPU gets bogged down doing transformation and lighting calculations that otherwise can be offloaded to the video card (and that's a lot of calculations, given our high poly count), it can be a *big* drain on performance.

To anybody interested in playing U2 on non-T&L-cards I strongly recommend reading this thread on Infogrames' U2 forum. Excellent info from the U2 dev team. I interpret that as: U2 will have a software T&L option, but Legend do not make any promises regarding performance if this is used.

What is more important for U2: A fast CPU or a fast video card? Mark Poesch stated in this Q&A on UnrealCenter, published on August 30, 2001:

Q: DarkBis has a question for you bout the Engine itself, will the Engine be more sensitive to CPU Speed than your Graphics GPU?

A: Mark’s Answer: Both are important still. Much of the setup for the rendering system is CPU based -- so a fast (1GHz+) CPU is still worth having. But, the big difference is that the new engine will be much better able to take advantage of the GPU. Instead of being able to render a maximum of 800 world polys and 4000 mesh polys, we're able to push 10s of thousands of polys, and the distinction between "world" and "mesh" has been radically reduced.

What rendering system will U2 use? (D3D, OpenGL, Glide, ...?) Legend's Mike Verdu stated in this Q&A on Unreality, published on August 23, 2001:

Q: What api is U2 going to have native or optimized support in? both Opengl and Direct3D?

A: Direct3D

------------------

[This message has been edited by Slashhead (edited 28-11-2001).]

Link naar reactie
quote:
quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by VTec: [QUOTE]Ah, hjs jij lijkt me de slimste van het stel. Ik heb het gevoel dat we beiden op dezelfde labiele golflengte zitten. --------------------------------------------------------------------------------

Oeps, daar gaat u al fout

inderdaad, ik ben niet labiel, ik ben een vliegtuig


Mmmm, hjs, je maakt weer een zootje van je posting :wink:

------------------ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

[This message has been edited by VTec (edited 28-11-2001).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Boerke87: Labiel of debiel, hier maakt dat niet echt meer verschil. :grin:

Al een idee wat u wilt? (ja, je moet mensen op leeftijd wel met u aanspreken, ook al zijn ze zo slim om niet een p4 2ghz met sdram te kopen bij AH, net als mijn baas heeft gedaan)

[This message has been edited by hjs (edited 29-11-2001).]

Link naar reactie
Ik twijfel nog een beetje, maar ik denk dat ik voor een GF3 Ti500 ga. Aangezien mijn AOW het toch niet toe laat om elk jaar een nieuwe kaart te kopen koop ik maar de snelste die er te krijgen is op dit moment.

Wat Tim Sweeney zegt lijkt het erop dat de Geforce kaart de voorkeur zal hebben. Ik heb wel eens gelezen (met vergroot glas :wink: )dat er verschillen zijn tussen de vertex shaders van ATI en nVidia. Aangezien nVidia veel eerder was dan ATI denk ik dat versie 1.0 gebruikt gaat worden en 1.4 over geslagen zal worden. De software van vandaag gebruikt versie 1 nog niet eens dus maak ik me niet druk om de specs van de Radeon. Het gaat mij om compatibiliteit dus ik heb geen zin in geklooi. Naar mijn bescheiden mening is de Geforce op dit moment de standaard en zullen de meeste spellen probleemloos op dergelijke kaarten gaan werken. Daarom verkies ik op dit moment een GF3 boven een Radeon variant.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...