Ga naar inhoud

ander toerental


dimi-1

Aanbevolen berichten

bosch maxx comfort. WFR2830NL/01FD8105700316 Deze wasmachine heeft een toerental van 1400rpm. toch geeft hij er maar 800 aan en zwiert hij ook maar maximum met 800 rpm. Heb de motor vervangen door een andere motor van eenzelfde machine ook 1400rpm. maar ook met de andere motor draait hij maar max op 800rpm. als ik beide motors op een ander machine aansluit geven deze wel 1400rpm. Dus motors zijn oke, weet iemand wat dan wel het probleem zou kunnen zijn? alvast bedankt.
Link naar reactie
Voor de duidelijkheid: hij gaat alleen naar 1400 bij de witte en bonte was programma\'s.(dus aleen de eerste 5) Als hij dit niet doet dan ziet de machine mogelijk niet dat het water volledig weg is binnen de gestelde tijd. Controleer de afvoerpomp op soepel kunnen draaien van het schoepje en de slang tussen kuip en pomp op verstopping, controleer ook de Eco bal in deze slang. Blaas ook het slangetje van de nivo regelaar\'s eens door. Als dit allemaal in orde is controleer dan de elektronica module op losse contacten en koolborstelgruis, mogelijk zit er een relais los.
Link naar reactie
hij heeft gewassen op 1400rpm, maar de borsteltjes knetterde en gaven blauwe vonkjes. na dat ik de borsteltjes heb vervangen wilde hij niet meer draaien wel met schokjes. motor terug eronderuit en het middenstuk van de motor een halve slag gedraaid. Na dit gedaan te hebben draaide hij wel weer normaal, maar dus maar max op 800rpm. Ik dacht dat de motor dus stuk was omdat het middenstuk een halve slag gedraaid was en hij zo niet kon draaien. dus de herstelde moror heb ik onder een andere bosch maxx comfort gehangen en daar kreeg ik wel weer 1400rpm. dus de motor is in orde.Alleen weet ik nu niet wat dan wel de oorzaak kan zijn. de pomp en de darmpjes zijn ook ok.
Link naar reactie
Alleen centrifugeren gaat wel op 1200 of ook op max 800? Blijft de toets \"licht strijken\" soms hangen? Wat ook nog kan is dat de besturing in een soort \"veilige mode\" is gekomen door het vonken van de borstels. Probeer de reset/test eens zoals http://elektrotanya.com/siemens_wxls1450_5314.pdf/download.html beschreven. Site is traag, even wachten en dan kiezen voor \"Get Manual\"
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...