Ga naar inhoud

wasmachine onder water


Patricia-6

Aanbevolen berichten

Is afhankelijk van hoe je verzekerd bent en wie de \"schuldige\" is. Indien je verzekerd bent dan hier niets aan doen. De schade is afhankelijk van het type, graag het volledige type nummer zoals in de deurrand staat. De motor en de pomp staan volledig in het water, mogelijk doen deze het na droging nog alleen weet ik niet hoe de lagers van de motor zich op termijn gaan gedragen en of er een probleem gaat ontstaan met de stekker verbindingen. Bij een aantal modellen zit de elektronica voor een deel onderin de machine, dit staat dan ook onder water. Heeft de deurvergrendeling ook in het water gezeten? Deze gaat gegarandeerd problemen opleveren met roest vorming op de schakel contacten. Zat de stekker er in en stond de machine aan of uit? Schoon water of riool water?
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie. Van verzekering is geen sprake want het kwam door de regen (en waar ik woon bestaan er geen verzekeringen hiertegen) dat er in de garage een halve meter water kwam staan. Ik had me vergist, het is een Ariston (aqualtis) AQXL (105). De deur stond open maar denk niet dat het water tot de deurvergrendeling kwam...de stekker was uit het stopcontact en het was regenwater dus redelijk schoon water. Kan ik na een paar dagen de boel te laten drogen, proberen hem aan te zetten om te kijken of die het doet?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...