Ga naar inhoud

AEG 76850; gerammel/getik tijdens wassen


Michiel-11

Aanbevolen berichten

Wij hebben een AEG lavamat 76850, ongeveer 4 jaar oud. Sinds kort klinkt er tijdens het wassen een soort gerammel of getik. Op het moment dat het water in de trommel loopt klink dit nog niet, maar zodra het wassen begint dan begint het gerammel. Tijdens het pompen en het centrifugeren klinkt het geluid niet. Op het moment dat de trommel tijdens het wassen stil staat (tussen linksom en rechtsom) blijft het geluid wel klinken. Het heeft dus geen relatie met het toerental. Ik heb de machine open gemaakt, maar ik zie niks rammelen, het lijkt dieper in de trommel te zitten. Het is in ieder geval geen bh-beugel of schroef. Het filter heb ik schoon gemaakt. Wat zou dit kunnen zijn en is dit te verhelpen?
Link naar reactie
Verwijder bovenblad en achterpaneel en haal de snaar er af. Draai nu met de hand de trommel langzaam rond. Bijgeluiden? Geef de trommel nu een zwieper. Bijgeluiden? Zet de machine aan zonder snaar. Bijgeluiden? Er zijn problemen bekend met roestende boutjes die de trommel helften aan elkaar houden. Hierdoor zit er ruimte tussen de helften die daardoor tegen elkaar gaan tikken. Zie http://www.electrolux-ti.com/others/599/712/617EN.PDF Dit kun je zelf herstellen. PAS OP voor de draaiende delen...
Link naar reactie
Rechtsonder (vanaf voorkant gezien) lijkt een klein pompje met een of ander blokje te zitten. Hier lijkt het gerammel vandaan te komen, wit dus niet bij de trommel, maar op de bodem. Hier staat askoll m144 op. Geen idee wat het precies is, maar zou dit het probleem kunnen veroorzaken? En zo ja, waar moet ik op letten als ik deze vervang?
Link naar reactie
Rechtsonder (vanaf voorkant gezien) lijkt een klein pompje met een of ander blokje te zitten. Hier lijkt het gerammel vandaan te komen, wit dus niet bij de trommel, maar op de bodem. Hier staat askoll m144 op. Geen idee wat het precies is, maar zou dit het probleem kunnen veroorzaken? En zo ja, waar moet ik op letten als ik deze vervang?
Link naar reactie
Ik heb een nieuw pompje gekocht. Probleem is opgelost. Om te voorkomen dat ik zonder wasmachine kwam te zitten heb ik van tevoren niet geprobeerd om het pompje uit elkaar te halen. Achteraf heb ik deze oude pomp wel uit elkaar getrokken en weer in elkaar geschoven. Volgens mij zou dit ook een oplossing zijn geweest. Als ik er mee schud dan rammel deze nu niet meer.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...