Ga naar inhoud

indisit wial 143


Aanbevolen berichten

Hallo, Bij het aanzetten gaan alle lampjes even heel kort branden (zoals het hoort) maar daarna gaat alleen het groene spoellampje branden en gebeurt er verder niets. Ook het rode lampje van de deur doet niets. brand niet bij gesloten deur. Zou dit een defekte deurschakelaar kunnen zijn? groet Jan
Link naar reactie
Voor zover nog nodig.. Geef bij gesloten deur eens een klap op de deursluiting. Veranderd er dan iets? De foutcode waar ik iets me kan bestaat uit een lampjes patroon van de functie knoppen en het programma verloop. Controleer uit voorzorg de lengte van de koolborstels. Indien korter dan 15mm deze op voorhand vervangen. Na vervanging eerst en wasbeurt draaien zonder wasgoed.
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
F12: probleem met de communicatie tussen de beide elektronica modules (bedienings paneel en module onder in de machine) - Controleer alle stekker verbindingen. - Controleer de module onder in op koolborstels gruis, losse contacten en bol staande elkos. Indien er elkos bol staan, deze allemaal vervangen door de zelfde capaciteit maar 1 voedings spanning hoger. Zie ook https://www.wasmachines.nl/forum/3000-indesit-wixl-165/
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Beste Harry, Allereerst hartelijk bedankt voor de vele nuttige tips op dit forum. Mijn Indesit WIAL 143 is er gisteren mee opgehouden. De stroom is eraf gevlogen tijdens een wasbeurt en nu doet hij het niet meer. Het is onduidelijk of de kapotte machine de stroomstoring veroorzaakt heeft of dat de stroomstoring de machine kapot gemaakt heeft. Na resetten en verschillende pogingen programma's te starten krijg ik de volgende foutmelding: het lampje van 1400/600 knippert samen met deurvergrendelingslampje. Weet jij waar dat op kan duiden? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Indien je aardlekbeveiliger uitvalt duidt dit op een fout tussen een elektrisch geleider en je behuizing. Meestal weerstand of lekkage in je toestel. Kortsluiting in je vlotter onderaan de vergaarbak/indien je een machine met vlotter hebt natuurlijk. Valt je automaat (20A) uit dan duidt dit op een rechtstreekse kortsluiting tss 2 geleiders. Weerstand, motors, stuurprinten of de kabel naar je machine. Stapsgewijs onderdelen loskoppelen en telkens je module aanzetten. Weerstand afkoppelen en geleiders afplakken...enz.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...