Ga naar inhoud

Vraag over AMD / Intel CPU's


Aanbevolen berichten

I.m.h.o is dat afhankelijk van wat degene die de benchmark draait als uitkomst WIL hebben. Welke processor wil je als winnaar ? Kies de juiste benchmark en voila, de mij (gratis) toegestuurde processor komt als winnaar uit de bus. :o Persoonlijk kies ik de voordeligste processor / moederbord combinatie met de hoogste CORE frequentie, want als gamer ben je toch o.h.a. aangewezen op 1 core. Zal wel weer een enorme hoeveelheid ge-o.h. opleveren waar degene die het hardste schreeuwt gelijk heeft. :lol:
Link naar reactie
Wel ja het is een game PC. nl. deze: Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~3.0GHz Memory: 2046MB RAM Hard Drive: 250 GB Video Card: ATI Radeon HD 3870 Monitor: Plug en Play-monitor Sound Card: Realtek HD Audio output Speakers/Headphones: Logitech Keyboard: USB-hoofdhub Mouse: USB-hoofdhub Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254) Motherboard: Asus M2A-VM/HDMI Computer Case: Antec Sonata III Ik ga wel deze maand wss upgraden naar een ATI HD4850. ik had eerst een HD4870 in gedachten maar die hebben ze me in het Videokaarten topic afgeraden omdat men CPU te zwak zou zijn =/ Ga ik veel snelheid/kwaliteits winst halen met die upgrade? Nu heb ik ook al gehoord van anderen dat somminge Intel c2d cpu's vol bugs zitten. En dat mijn AMD 6000+ niet te zwak is. Ik wil in de toekomst GTA IV zeer vlot kunnen spelen etc. Ik weet ook niet meer wat ik er moet van gaan denken. Mvg, Jelle.
Link naar reactie
tekst : ou must have a dual core processor and at least 2 GB of RAM to handle the load of the game. You will also need a Direct3D 10 compatible video card or a Direct 9 compatible one with Shader support that has at least 512 MB of video memory. A full 18 GB of hard drive space will be required to install the game and you will, of course, need a dual layer DVD-ROM to load the game disk. In other words, I have to upgrade my home system to be able to play this. bron: http://news.softpedia.com/news/GTA-IV-for-the-PC-System-Requirements-Revealed-93521.shtml
Link naar reactie
ok Kan iemand hier op antwoorden? Ik ga wel deze maand wss upgraden naar een ATI HD4850. ik had eerst een HD4870 in gedachten maar die hebben ze me in het Videokaarten topic afgeraden omdat men CPU te zwak zou zijn =/ Ga ik veel snelheid/kwaliteits winst halen met die upgrade? Nu heb ik ook al gehoord van anderen dat somminge Intel c2d cpu's vol bugs zitten. En dat mijn AMD 6000+ niet te zwak is. Ik wil in de toekomst GTA IV zeer vlot kunnen spelen etc. Ik weet ook niet meer wat ik er moet van gaan denken.
Link naar reactie
Dat de 6000+ moeite zou hebben met de 4870 zou wel eens kunnen, maar de enige processor die dan te overwegen zou zijn is de Intel E8600. En dat is kassa :o Dat de Intel vol met bugs zou zitten is een 'broodje aap' verhaal. Intel heeft in 1994 een pentium processor gehad waar een bug in de floating point unit zat en sommige neanderthalers beweren dat dat nog zo is. Bedenk wel dat GTAIV een dusdanig grafisch zwaargewicht is, dat de aanschaf van een 4870 toch te overwegen is, maar m.i. is er met je huidige systeem niets mis om GTAIV vlot te spelen. Ik zou eerder een tweede harde schijf aanschaffen waar je je temp, swap file en 'documenten' op plaatst.
Link naar reactie
tja, de 3870 zal het spel goed laten lopen, de 4870 nog beter de bottleneck die je cpu kan geven komt er op neer dat de 4870 sneller als uitrekent dan aangevoerd krijgt, waardoor hij dus niet op vermogen zou draaien. of je je hier echt heel veel zorgen over moet maken is een 2e, zou er maar niet al te lang bij stil staan. nice typo trouwens...;)
Link naar reactie
[quote:38f395b85d]Ik wil in de toekomst GTA IV zeer vlot kunnen spelen etc. [/quote:38f395b85d] FF wachten op de 'toekomst'. Als het dan niet lekker performed kun je alsnog overwegen om b.v. de 4870 aan te schaffen. Ter verduidelijking: de cpu kan de bottleneck worden afhankelijk van het soort spel. Indien er veel rekenkracht nodig is voor b.v. de AI of de status van je (internet) medespelers kan de cpu de beperkende factor zijn. Als er grafisch veel vereist is heb je een kaart nodig die de textures en lightning snel berekent.
Link naar reactie
[quote:16e88a894e="Ruud de Wit"][quote:16e88a894e]Ik wil in de toekomst GTA IV zeer vlot kunnen spelen etc. [/quote:16e88a894e] FF wachten op de 'toekomst'. Als het dan niet lekker performed kun je alsnog overwegen om b.v. de 4870 aan te schaffen. Ter verduidelijking: de cpu kan de bottleneck worden afhankelijk van het soort spel. Indien er veel rekenkracht nodig is voor b.v. de AI of de status van je (internet) medespelers kan de cpu de beperkende factor zijn. Als er grafisch veel vereist is heb je een kaart nodig die de textures en lightning snel berekent.[/quote:16e88a894e] Ok ik ga eerst wachten tot GTA IV er is en dan zal ik kijken of ie het goed runt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...