Ga naar inhoud

Processer vraag


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een paar jaar geleden een eigen computer gekregen, en die was toen nog redelijk goed voor games. Maar nu als ik de wat nieuwere games wil spelen, moet ik alles op laag detail spelen, anders draait hij niet goed. Ik heb toen uitgevonden dat mijn processer te laag is (spellen vragen hoger, maar op mysterieuze wijze kan ik ze wel spelen :evil: ) Mijn processer huidig : AMD Sepron 1.50 Ghz. :oops: Op marktplaats heb ik wat rond gezocht, en daar kwam ik een AMD Sepron tegen alleen deze is met 2.20 Ghz kloksnelheid. Voor 30€ nogwel. Kan ik deze gewoon wisselen met mijn andere processor, en gewoon verder gaan met wat ik heb (geen bestanden verdwenen, of computer opnieuw installeren) [size=9:26d0db4821]*PS ik ben maar 16 jaar oud, dus zoveel verstand heb ik er niet van. Ik had al wat rond gekeken hier, en jullie stellen behoorlijk lastige vragen over de computers.[/size:26d0db4821] Alvast bedankt! 8)
Link naar reactie
Upgraden van (alleen) de processor heeft weinig zin, aangezien de gameprestaties vooral bepaald worden door de grafische kaart (videokaart). Een Sempron op 1.5GHz is volgens mij een socket A Sempron 2200+, niet echt moderne architectuur. Ik denk dat al je serieus wilt gaan gamen, je liever uit moet gaan kijken voor een compleet nieuw systeem. Heb je echter weinig geld voor de upgrade (budget?), dan kunnen we toch nog kijken of het e.e.a. voor weinig geld mogelijk is. Maar dan moeten we wel meer weten van je systeem, dus in ieder geval ook details over: moederbord; geheugen; videokaart; voeding.
Link naar reactie
Ik heb 768mb geheugen en een videokaart van 256mb (Gforce FX 5200). Kweenie waar ik kan zien wat voor voeding en moederbord ik heb. Ik heb niet zo'n heel groot budget, +/- 300€ (gaat erom hoeveel geld ik van m'n ouders van m'n rekening af mag halen) Qua gamen vraag ik niet veel. Ik speel spellen als BF2 of C&C3 op het allerlaagste, en zou dat toch minimaal naar medium willen verhogen. **EDIT** Net gesnuffeld op wat sites voor een nwe computer. Daar klinkt deze computer best aantrekkelijk, niet? Behuizing : Cooler Master Elite 330 Voeding : 350 Watt ATX Moederbord : Asus M2A-VM/HDMI AMD : AMD Sempron LE-1300 PC-Geheugen : Kingston ValueRam DDR2 800 Mhz 1Gb Harde Schijf : Maxtor DiamondMax 10 80Gb 8Mb (SATAII) Videokaart : Asus EAH3450/HTP/512Mb Voor 325€. Ik ga dan iets over m'n budget heen, maar ik denk dat m'n vader het wel goed vind dat ik wat geld van m'n spaarrekening haal. Dit lijkt me toch een redelijke gamecomputer voor de spellen van tegenwoordig.
Link naar reactie
Dat systeem is eigenlijk ook al achterhaald. Je zult een behoorlijke stap voorwaarts maken maar ik zou als ik jou was doorsparen en een upgrade doen met een fatsoenlijke C2D processor, minimaal 2gb ram geheugen en een nieuwere grafische kaart. edit: [quote:624c1e5ebe="Simoniem"]*PS ik ben maar 16 jaar oud, dus zoveel verstand heb ik er niet van. Ik had al wat rond gekeken hier, en jullie stellen behoorlijk lastige vragen over de computers.[/quote:624c1e5ebe] Dat hangt niet perse van je leeftijd af hoor ;).
Link naar reactie
Dan zal ik alsnog een nieuwe computer moeten kopen, want ik heb 3 geheugen sloten, waar maximaal 512 mb in kan :roll: En met die processor gaat 'et ook niet lukken, denk dat m'n moederbord een beetje.... bagger is. Een nwe grafische kaart kan wel, maar ik heb niet zo heel veel geld en ze zijn niet bepaald goedkoop. De kaart die ik nu heb was 70€ en dat vond ik een hoop geld. Wat is anders een goedkope gamegrafische kaart?
Link naar reactie
je hebt al een pc, dus de volgende dingen heb je al kast voeding HD DVD-speler/writer die hoef je niet allemaal direct te vervangen. vanuit gaande dat je ongeveer een 300-400 watt voeding er in hebt hangen gaan we met 300 euro een game-pctje maken (hoe groot is je scherm?) we hebben nodig: CPU Moederbord Geheugen Videokaart laten we voor de grap gaan shoppen bij Alternate moederbord: [url=http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_775_-/MSI/P35_Neo-FI/-1063263/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775] MSI P35 Neo-FI [/url] 69,- CPU: Celeron E1200 47,- (sorry, linken werkt niet :() Geheugen: [url=http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-800_-/GeiL/2_GB_DDR2-800_Kit/-1062373/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800] GEIL Black Dragon PC6400 800mhz Cl4 [/url] 39.- Videokaart: [url=http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Sapphire/HD4670/-1072859/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI] Sapphire HD4670 [/url] 85,- Totaal: 240,- dit zal vrijwel elke game goed draaien als je een 17" monitor hebt. Voor 20-22" heb je wel een snellere grafische kaart nodig ben ik bang, maar dan ga je ook een sterkere voeding nodig hebben. je kan voor 28 euro meer ook een E5200 cpu kopen, is alweer een aardig stuk sneller en blijf je onder de 300. in het ideale geval kan je een E7200kopen, dan kom je op 310 totaal maar heb je gewoon een erg solide systeem Moederbord: MSI P35 bord. de keuze hiervoor is dat het een leuk P35 bord is zonder al te veel extra's. grootste voordeel van dit bord is dat hij 4 DDR2 sloten heeft en je dus nog later een keer 2GB er bij kan zetten. je zal het niet gelijk nodig hebben maar is een goedkope en nuttige upgrade CPU: vele keuzes. games hebben meer aan een goede videokaart over het algemeen, en een celeron is een erg leuke CPU. de 5200 of 7200 zijn nog veel beter maar je betaalt er voor Geheugen: 2GB snel geheugen, ziet er leuk uit en hoor er goede dingen over. niks mis mee dus Videokaart: erg lastig. zonder dat ik precies weet wat voor voeding je hebt kan ik niet echt inschatten wat je aan vermogen kan gebruiken. je budget zou een betere videokaart toelaten maar of je voeding dat trekt is een 2e. een 4670 is een erg leuke kaart voor de prijs en zal alles draaien als je niet de hoogste details op de nieuwste games wilt, maar dat wil je geloof ik ook niet, dus is de 4670 denk ik genoeg voor wat je wilt. als je meer dan 240 uit wilt geven, besteed dan aan de CPU. Je kan eventueel ook een SATA HD van 500GB kopen voor 55,-, een SATA DVD brander voor 20,- , een A-Merk voeding van rond de 500 watt voor 70 euro of een mooie kast tussen de 50 en 70 euro ik zou echter geen van allen aanraden. de kast is puur uiterlijk, de voeding geeft mogelijkheid tot upgraden, maar dan moet je daarna er nog meer geld in gaan stoppen, en de SATA spullen zijn leuk maar of je er zo veel voordeel van hebt betwijfel ik conclusie: kies uit welke CPU je wilt en wat je wilt uitgeven edit: sorry, de cpu links werken niet. heb ze verwijderd. mocht je meer hulp nodig hebben dan kan je me eventueel op msn roepen, PM maar als je adres wilt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...