Ga naar inhoud

Nu echt een probleem!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Sinds gisteren doen de USB poorten het niet meer en het geluid komt heeel laag door, zoals een 78 toeren plaat die op 33 toeren wordt afgespeeld.... Ik heb de BIOS nagelopen en systeemherstel uitgevoerd, zonder resultaat. Het gaat om een K8N-E DeLuxe MB, 3200+ processor, 2 GB geheugen. Als ik de chipset drivers (o.a. audio) opnieuw wil installeren krijg ik een BSOD.... Kan iemand wat met deze symptomen??? Ciao, Henk
Link naar reactie
Ik heb kort geleden een K8N-Daimond bord geplaatst in mijn systeem en daar ondervond ik dezelfde problemen na het installeren van de chipset drivers, elke keer na installatie een BSOD. Via de installatie CD van XP een repaire uitgevoerd en vervolgens heb ik de chipset drivers bij NVIDIA gedownload en toen had ik het probleem niet meer. Deze waren ook een stuk nieuwer dan die bij MSI op de site. Weet niet welk chipset op je moederbord zit, maar zou eens kijken bij de fabrikant van de chipset voor drivers.
Link naar reactie
@ Obi-wan: ja hoor, usbehci.sys staat in zowel apparaatbeheer als in c:\windows\system32\drivers @ Phaldmmor: Ik denk dat bij jou de repair via de Windows CD de reddende factor was. Kun je je nog herinneren hoe je dat gedaan hebt? Ik ben namelijk als de dood al mijn data te verliezen.... Alleen, de enige legale versie die ik heb is heel oud, nog zonder Service Packs :-) Ik moet ook een bekentenis doen: Schiet me te binnen dat ik gisteren heb gespeeld met nvsystemutility en zowel de FSB als de AGP frequentie tijdelijk opgeschroefd heb. Kan dit leiden tot Beschadiging van het mainboard? De chipset is NForce 3-250. Ciao, Henk
Link naar reactie
Sorry voor de late reactie, was gisteren druk met andere dingen 8) Fijn dat het probleem is opgelost. Windows XP had ik gerepareerd door de Windows XP installatie cd in de computer te steken en hiervan op te starten. Dan allles gewoon volgen tot je de optie krijgt repaire en dan selecteer je de huidige installatie, gaat hij van alles herinstalleren en na herstart werkt het weer. Hij gooit geen data weg, kan wel zijn dat instellingen verdwijnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...